Gå till innehåll

Internet uppkopplingen


peterlampa

Recommended Posts

Hej,jag har fått ett konstigt problem,Det är så att det står att jag inte är uppkopplad på internet.(Den lilla globen i aktivitetsfältet syns)Så det går inte att ta hem några uppdateringar,Men jag kan surfa som vanligt och titta på Youtube.Kör via WIFI.Har även provat kopplat upp via min mobil,Men samma sak där,Så vad har hänt?😬

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, peterlampa sade:

jag har fått ett konstigt problem,Det är så att det står att jag inte är uppkopplad på internet.(Den lilla globen i aktivitetsfältet syns)Så det går inte att ta hem några uppdateringar,Men jag kan surfa som vanligt och titta på Youtube.Kör via WIFI.Har även provat kopplat upp via min mobil,Men samma sak där,Så vad har hänt?😬

Med uppkopplad via mobilen antar jag att du då också avser datorn, och att globen visas även då, eller ...? Då handlar det om olika internetuppkopplingar och olika routrar (mobilen den andra) så problemet verkar i så fall sitta i datorn. Fast märkligt att du kan surfa och att uppdateringar inte fungerar.

Kan vara bra att känna till vid felsökning, för att inte dra fel slutsatser. Globen kan visas för tre tillstånd. Datorn är inte ansluten till routern (trådlöst eller med kabel), routern har ingen anslutning till internet eller att internetuppkopplingen trots allt fungerar.

Kontrollen görs mot en server på internet och fungerar inte den kontrollen så visas globen även om allt fungerar som det ska, datorn är ansluten i det lokala nätet och routern till internet.
Har du internet eller inte? Så här enkelt kollar du själv - PC för Alla (idg.se)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...