Gå till innehåll

Sdcz880 sandisk extreme pro 256gb


Recommended Posts

Har problem med sandisk och andra saker på usb och min bärbara dator går långsamt efter ja uppdatera mina driver med driver esay men som sagt skulle jag nog inte uppdaterat,

Blev nog en system krock med driver esay med någon driver

 

Finnas det direkt länk på den och jag har sökt men svårt att hitta och ja har min clone på usb minne och inte lätt att få tillgång till den för lättare återställa allt på datorn, har windows 11 pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

driver esay är inget bra.. Det är inte alltid det blir de senaste uppdateringarna som du märker av nu.

Kan du göra en roll back till tidigare version via enhetshanteraren?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har tyvärr lärt mig läxan att den inte är så bra att använda,

 

Jo jag har asus rog strix g17 g713qr glömde jag att säga förut,

Sedan har jag inte nån rollback eller tyvärr och system återställning funka inte med, kan inte använda någon form av usb just nu och det är problemet annars skulle jag fixat det redan, ska ha min backup kopia i framtiden i datorn så lättare att fixa till med usb framöver 

 

Men jag tyvärr lär man sig av sina misstag och har inte någon möjlighet att låna någon dator för att överföra då min pappa sover och sedan vet jag inte om anydisk är bra med att överföra stora filer på internet? 

Jo jag kommer inte använda driver esay framöver för det ställde till och till och med driver max kan också ställa till det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om jag inte misstar mig så är det AMD, har du hämtat och installerat Chipset drivrutin från deras hemsida? Det brukar i de flesta fall lösa USB bekymmer

Är detta den du har?

https://rog.asus.com/laptops/rog-strix/2021-rog-strix-g17-series/helpdesk_download/?model=g713qr

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Venoms sade:

Om jag inte misstar mig så är det AMD, har du hämtat och installerat Chipset drivrutin från deras hemsida? Det brukar i de flesta fall lösa USB bekymmer

Är detta den du har?

https://rog.asus.com/laptops/rog-strix/2021-rog-strix-g17-series/helpdesk_download/?model=g713qr

Jo jag testade med utan framgång och ja har den modellen på datorn 

Vet inte direkt om man ska föra över 70 gb på molnet har inte gjort det för med stora backup och ska kanske testa om det går på one drive om det skulle gå och hur lång tid det tar är jag osäker på om man ska förra över på molnet? Har hastighet 500/100 mb på internet

så det kan kanske ta tid då mitt usb gick det på knappt 5 till 6  minuter med detta usb minne ja nämnde förut 

 

Ska se om jag tar molnet

 

Säger godnatt och tack för hjälpe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Cecilia sade:

Vad var det som fick allt att funka?
Det kan ju vara bra för någon annan som råkar ut för samma problem.

Jo datorn fungera efter allt och använde av usb media Explorer som kostade 65 och värt att köpa den för den klarade av mitt usb i mobilen minne med en adepter och förde över till molnet som tog nästan 8 timmar och tänkte på att ladda ner den men just precis så funkar allt på engång och datorn kände väl på sig, fanns en liten uppdatering på min windows 11 som extra tillägg och det fungerade efter alla dessa timmar i onödan, men en fördel är att jag har min kopia på molnet utefall till nästa gång då ja använder mig av easeus todo backup home

Jo jag har avinstallerat esay driver som inte blev någon lätt sak

Jo det jag inväntar mig på är nu windows 12 som de säger att komma ut den 29 juli men det återstår att se 

 

Har varit med om något liknande på andra datorer men de fixade sig mycket lättare än den här asus

Är inte så ofta på den här sidan är på ett annat forum som gäller asus router ifrån merlin asuswrt

 

Vet inte vad jag ska skriva men som sagt lär man sig alltid något nytt även om det är svårt att klura ut saker själv 

 

Tack iallafall för hjälpen och ha en bra dag och även vecka 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag kan inte se att Windows 12 kommer i år. Den är påtänkt men inte i närheten av att vara färdig.

https://www.pcforalla.se/article/1719224/windows-12-2.html

https://www.techadvisor.com/article/745965/will-there-be-a-windows-12.html

 

Windows Central anger en möjlig utgåva av Windows 12 först någon gång nästa år:

https://www.windowscentral.com/software-apps/windows-11/microsoft-windows-corepc-modern-platform-hudson-valley-2024

Redigerad av X-Men
Lagt till länken till Windows Central
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...