Gå till innehåll

Muspekaren ändrar sig från pil til hand och även textmarkör


MorganKane

Recommended Posts

Men mest irriterande är det att den blir en hand, då den skuggar över eventuell text
Har försökt att ändra på detta flera gånger i kontrollpanelen, musinställningar, men jag får inte till någon ändring.
Om jag nu för pilen över denna text, här under, som exempel, ändras den till textmarkör, men för jag den över till "välj filer" så blir den en hand.
 

"Drag filer hit för att bifoga, eller välj filer..."
Jag vill inte ha handen.
Hur gör jag?
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Muspekaren blir en hand när man håller den över en inbäddad länk i texten, ja. På så vis ser man den riktiga länken längst ner på sidan. Detta avslöjar spammares inbäddade reklamlänkar. Och reklamspammare vill ju inget forum ha.;) Så se det inte som ett irritationsmoment utan som ett hjälpmedel för moderatorer istället.

Redigerad av mbgtmari
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, mbgtmari sade:

Så se det inte som ett irritationsmoment utan som ett hjälpmedel för moderatorer istället.

Dessutom samma hjälp för en själv, inte bara i forum utan också på andra webbplatser, i pdf-filer och i e-post, m m. Dessutom indikerar handen att där finns något klickbart.
 

1 timme sedan, MorganKane sade:

Men mest irriterande är det att den blir en hand, då den skuggar över eventuell text

Den texten har man väl läst innan man för musmarkören över det "klickbara", eller ...?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...