Gå till innehåll

Email i mobilen


kiwi01

Recommended Posts

Jag har fått ett oväntat problem.
Jag bytte mobil nyligen och en nära vän till mig ville gärna ha min gamla.
Jag gick till en butik med mina telefoner och fick hjälp med att föra över innehållet från den gamla till den nya. Därmed inbillade jag mig att den gamla nu var ”tom”. Så var det inte, det visade sig att alla mina gmail, gamla som nya finns i mailappen, den med ett stort M på med googlefärgerna. Min vän tyckte att jag skulle delita mina mail men det går ju inte, på det sättet delitas de ju från min egen app också samt från webbsidan.
Tänkte då att avinstallera appen och sedan installera på nytt kunde vara ett sätt, men det går ju inte att avinstallera appen, man kan endast ”inaktivera” eller ”tvinga stopp”. Jag har letat i Playbutiken för en ersättning, det finns hur många mailappar som helst men så gott som alla innehåller reklam - det vill man ju inte ha – med undantag av en som jag inte kommer ihåg namnet på men den lät sig inte installeras. Kanske finns det inte utrymme nog.

Är det en fabriksåterställning jag borde ha gjort innan jag gav mobilen till honom?  Eller göra idag, vilket ju vore lite förargligt då han installerat några viktiga appar som mobilt BankID, whatsapp mfl.

Tänker jag rätt nu eller fortfarande fel?
Jag oroar mig inte för att han ska läsa mina mail men han måste ju få plats för egna. Han skulle bara låna den då han just tappar sin egen men ville gärna behålla den.
Har tom erbjudit mig att köpa honom en ny mobil i den lägre prisklassen men han vägrar. En gammal med sprucket glas duger bra åt honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...