Gå till innehåll

Hörlurar laddar ej


Olle35

Recommended Posts

Har ett par trådlösa hörlurar. Verkar som de ej går ladda längre. fumkar ej men om jag sätter i laddningskabeln och har den i  funkar de men så fort jag drar ut kabeln så lägger de av. Har testat ha i kabeln längre tid men slutar funka så fort kabeln dras ut även då. 

Går det göra något? 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddningskabeln verkar ju fungera eftersom det fungerar när den används så jag håller med Thirteen om att det verkar som att batteriet är slut. Det verkar inte som att batteriet går att byta eftersom jag inte hittar något om det i anvisningarna eller på deras webbplats men du kan pröva med att kontakta support och det finns en länk på sidan https://www.urbanears.com/se/sv/Warranty-My-product-is-not-working-as-expected-what-can-I-do.html.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För inte så länge sedan återfanns här hemma ett... hm.. pannband med inbyggda hörlurar. De hade då varit utan laddning en längre tid och batteriet tog inte laddning.

Där kunde man nog inte i egentlig mening byta batteriet men jag beställde ett nytt sådant (130 kr) och lödde dit det.

Om alternativet är återvinningen har man inte så mycket att förlora på att öppna upp och försöka byta.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett sådant par och jag tror usb-kontakten kan bli lite gnällig. Jag får peta in sladd, vänta och se om laddningsindikatorn tänds, om den inte gör det, lite försiktigt dutta på kabeln till indikatorn tänds. När den väl tänds så brukar den kunna ladda hela vägen om man lägger dem lite försiktigt ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, _.M sade:

Jag har ett sådant par och jag tror usb-kontakten kan bli lite gnällig. Jag får peta in sladd, vänta och se om laddningsindikatorn tänds, om den inte gör det, lite försiktigt dutta på kabeln till indikatorn tänds. När den väl tänds så brukar den kunna ladda hela vägen om man lägger dem lite försiktigt ned.

Lampan på lurarna lyser iaf grönt (blått)när jag sätter i sladden. 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grönt brukar ju indikera full-laddat. Så det finns en överhängande risk att det är antagligen batteriet som mår dåligt eller kretsen som mäter ström i batteriet och tror att det är full-laddat och därför inte startar laddningen.

I det fallet är det nog att kontakta urbanears eller köpa nya lurar.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...