Gå till innehåll

Varifrån kommer aviseringsljudet


Hans Peter
Gå till lösning Löst av Hans Peter,

Recommended Posts

Hemknappen – System – Aviseringar och överst i Aviseringar dra regeln för ljud från På till Av.

Men även mer detaljerade inställningar går att göra om du klickar på pilen ner.

Det kan vara bra att ha koll på vad det är för program som vill ha din uppmärksamhet. Har du det?

 

Skärmbild 2023-11-12 094449.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om att glapp i en USB-kontakt gjorde att det kom ljud regelbundet därför att Windows tyckte att enheten försvann och kom tillbaka ofta. Känn på och dra ut USB-kontakterna och se om det går att framkalla eller få bort ljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Hans Peter sade:

Jag har inte koll på programmet (eller om det är systemet).

Kommer inget meddelande i form av text (och ljudet till för att uppmärksamma det)?
Kanske avser plonget någon händelse som t ex när e-post kommer (fast nu något som händer var tredje minut).

Bra att få koll på vad det handlar om, som Thirteen skrev.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett glapp som medför att en enhet kopplas i och ur bör man kunna se det i Enhetshanteraren. Man hinner kanske inte uppfatta vilken enhet det är men man bör hinna se att listan så att säga laddas om. Om så är fallet får man fortsätta på den i tråden redan inslagna vägen, att hitta vilken enhet det är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

 Efter en hel dags detektivarbete har jag lyckats lokalisera vem/vad som störde min sinnesstämning. Det är Mailwasher som markerar ljudligt (dock inte bildligt) att det är fel någonstans. Jag har hittat ett ställe att stänga av ljudet på, men ännu inte löst själva problemet.

Tack alla för att ni försökte hjälpa mig.

/hans peter

Lösningen: viewtopic.php?f=16&t=58538

Redigerad av Hans Peter
PS-komplettering
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...