Gå till innehåll

Adress kan inte öppnas


Axillina

Recommended Posts

Vet inte vilken kategori frågan hör till men jag har en W11 dator med Edge.Och jag är amatör i datorvärlden.

Problem: en adress i adressfältet öppnar sig inte.När jag klickar på adressen händer ingenting,när jag klickar på den i privat läge dyker flera adresser upp men de kan inte öppnas , i stället dyker ett meddelande upp som säger: "kan inte nå sidan" p.gr.av att  adressen "tog för lång tid på sig att svara".Jag har försökt att stänga av datorn och WIFI sen sätta på igen,testat en annan webbläsare ,rensat cash m.m. ,men ingenting hjälper.

Vad kan orsaken vara och vad kan man göra?

Axillina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna Kommandotolken genom att söka på det ordet i Windows.
Skriv in kommandot:

ipconfig /all

Leta efter rader där det står DNS Servers. Skriv här vilken IP-adress/adresser det står på samma rad.

Har du en mobil också?
Kan den komma åt sidan du vill till när den är ansluten till det lokala nätverket (WiFi, routern) respektive om den surfar med mobildata?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forum.internetklubben,se är en klubb för sig men tillhör den stora klubben SeniorNet genom gemensam avgift (I SeniornNet behandlas frågor som rör datorer ,mobiler,surfplattor m.m. men i Forumet är ordet fritt)'

Jag har försökt att stänga av brandväggen och virusskyddet också men inte heller dessa åtgärder hjälpte.Men någonting verkar blockera klubbadressen.,dels bara hos mig och dels är det  bara denna adress som är död ,alla andra adresser och program  i mina datorer fungerar som de skall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser