Gå till innehåll

Adress kan inte öppnas


Axillina

Recommended Posts

Vet inte vilken kategori frågan hör till men jag har en W11 dator med Edge.Och jag är amatör i datorvärlden.

Problem: en adress i adressfältet öppnar sig inte.När jag klickar på adressen händer ingenting,när jag klickar på den i privat läge dyker flera adresser upp men de kan inte öppnas , i stället dyker ett meddelande upp som säger: "kan inte nå sidan" p.gr.av att  adressen "tog för lång tid på sig att svara".Jag har försökt att stänga av datorn och WIFI sen sätta på igen,testat en annan webbläsare ,rensat cash m.m. ,men ingenting hjälper.

Vad kan orsaken vara och vad kan man göra?

Axillina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna Kommandotolken genom att söka på det ordet i Windows.
Skriv in kommandot:

ipconfig /all

Leta efter rader där det står DNS Servers. Skriv här vilken IP-adress/adresser det står på samma rad.

Har du en mobil också?
Kan den komma åt sidan du vill till när den är ansluten till det lokala nätverket (WiFi, routern) respektive om den surfar med mobildata?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forum.internetklubben,se är en klubb för sig men tillhör den stora klubben SeniorNet genom gemensam avgift (I SeniornNet behandlas frågor som rör datorer ,mobiler,surfplattor m.m. men i Forumet är ordet fritt)'

Jag har försökt att stänga av brandväggen och virusskyddet också men inte heller dessa åtgärder hjälpte.Men någonting verkar blockera klubbadressen.,dels bara hos mig och dels är det  bara denna adress som är död ,alla andra adresser och program  i mina datorer fungerar som de skall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O nej jag har aldrig uppträtt fel,vi har ju regler.Men jag har tänkt på att det är klubben som har av misstag släkt ner sidan eftersom den är helt död när jag klickar på dess adress.Nu är det juletider och ingen i föreningens ledning är på plats men kanske där jag måste fråga vad som händer.Tack för hjälpen och återkommer efter helgerna med bra  eller ,förhoppningsvis inte ,med mindre bra meddelande. 

Axillina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Axillina sade:

O nej jag har aldrig uppträtt fel,vi har ju regler.Men jag har tänkt på att det är klubben som har av misstag släkt ner sidan eftersom den är helt död när jag klickar på dess adress.Nu är det juletider och ingen i föreningens ledning är på plats men kanske där jag måste fråga vad som händer.Tack för hjälpen och återkommer efter helgerna med bra  eller ,förhoppningsvis inte ,med mindre bra meddelande. 

Axillina

Du skriver i tråden att du har tre datorer och ingen av dem kommer in på sidan. Min uppfattning är således att felet logiskt inte bör finnas i någon av datorerna utan de har ett gemensamt fel. Jag kommer in på sidan med alla mina enheter.

Om du ansluter trådlöst till internet, testa att koppla kabel till din router/modem. Koppla bort datorn från det trådlösa och se om du kommer åt sidan när datorn är kopplad med tråd/kabel till internet.

Har du ett nätverksuttag i bostaden, där router/modem är ansluten, koppla bort den och anslut datorn direkt till uttaget. På så sätt utesluter du alla enheter du har för att ansluta till internet i din bostad.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, X-Men sade:

Har du ett nätverksuttag i bostaden, där router/modem är ansluten, koppla bort den och anslut datorn direkt till uttaget.

Bäst att starta om datorn efteråt så att den hämtar en ny IP-adress mm från internet i stället för att försöka använda motsvarande från routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Axillina sade:

Forum.internetklubben,se är en klubb för sig men tillhör den stora klubben SeniorNet genom gemensam avgift (I SeniornNet behandlas frågor som rör datorer ,mobiler,surfplattor m.m. men i Forumet är ordet fritt)'

Jag har försökt att stänga av brandväggen och virusskyddet också men inte heller dessa åtgärder hjälpte.Men någonting verkar blockera klubbadressen.,dels bara hos mig och dels är det  bara denna adress som är död ,alla andra adresser och program  i mina datorer fungerar som de skall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...