Gå till innehåll

Internet delning från samsung s10 till Android tv-box


Gå till lösning Löst av Peter svensson,

Recommended Posts

Hejsan . hur jag kan förse min Tele2 android tv box med internet från telefonens mobil data (Samsung S10)  när det vanliga fiber  internet ligger nere några timmar för underhåll.? Utan internet går det inte se några som helst tv kanaler. Boxen kräver någon form av  Internet för att kunna visa vanliga tv kanaler.

Jag har försökt med Mobil Hotspot Bluetooth delning och usb kabel delning utan resultat.  En sista utväg jag funderade på kanske skulle kunna fungera är att skaffa en Nätverkskabel som har RJ45 i ena ändan och USB C i andra ändan. Skulle det kunna funka så boxen får sitt Internet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Peter svensson sade:

Jag har försökt med Mobil Hotspot Bluetooth delning och usb kabel delning utan resultat.

Du skall inte använda blåtandsdelning. Du skall använda telefonen som en Wifi-hotspot där nätverksnamnet som telefonen har är det du skall ansluta huben till. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Peter svensson sade:

Hejsan . hur jag kan förse min Tele2 android tv box med internet från telefonens mobil data (Samsung S10)  när det vanliga fiber  internet ligger nere några timmar för underhåll.? Utan internet går det inte se några som helst tv kanaler. Boxen kräver någon form av  Internet för att kunna visa vanliga tv kanaler.

Jag har försökt med Mobil Hotspot Bluetooth delning och usb kabel delning utan resultat.  En sista utväg jag funderade på kanske skulle kunna fungera är att skaffa en Nätverkskabel som har RJ45 i ena ändan och USB C i andra ändan. Skulle det kunna funka så boxen får sitt Internet?

 

 

20 minuter sedan, Peter svensson sade:

Japp det är Tele2 Hub . Det skrev jag ju dessutom, men du kanske missade det

Något om Tele2s TV-hub har du inte nämnt något om.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Peter svensson sade:

Utan internet går det inte se några som helst tv kanaler. Boxen kräver någon form av  Internet för att kunna visa vanliga tv kanaler.

Den går också att ansluta till kabel-tv. Men det finns kanske inte kabel-tv från Tele2 där du bor. Om det finns så kan du också använda mottagaren direkt i tv'n (det är väl få modeller som säljs i Sverige som inte har mottagare kompatibla med Tele2's kabel-tv-nät).

Kom igång med Tele2 Tv Hub - Tele2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Peter svensson sade:

Jodå. I huvudmeddelandet skrev jag detta, Hejsan . hur jag kan förse min Tele2 android tv box med Internet. Box och hub är väl samma sak trodde jag i alla fall

TV-box är en generell benämningen på en enhet som används för TV-mottagning. Tele2 har, precis som många andra bolag, haft ett antal olika TV-boxar genom tiderna. Ett flertal är ännu i bruk av den äldre sorten.

Således är ditt huvudmeddelande en information om att du har en TV-box men inte vilken modell. Därmed är det legitimt med att fråga om vilken box du har då du använder en generell benämning.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...