Gå till innehåll

Fidgetleksak för äldre


_.M

Recommended Posts

Jag skulle vilja ha en tre och en halvtums diskettstation som fidgetleksak. Eller kanske iinte en hel diskettstation, men knappen för att mata ut diskett är ju väldigt inbjudande att trycka på. Och även att knuffa in disketten i stationen, med det där lilla klunkljudet. Jag saknar den där taktila känslan när man bytte diskett. Och jag tror det skulle vara ganska angenämt att ha som fidgetleksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, duger det inte med en BIC M10 Click längre?
Reklampenna med tryck BIC M10 Click - Profilprodukter för alla företag ...

 

Jag gick faktiskt och kollade i min kanske-bra-att-ha-låda och där hade jag en, med betoning på en, sådan 3,5" station men den kan jag nog (aldrig?) komma att behöva nån gång. Men förutom taktil känsla får man ju lite mer ljudeffekter med en cd-läsare. Särskilt om skivan är lite skev, så att det hörs när den varvar upp, och att den är oläsbar så att den poppar ut igen. Kanske en gammal bilstereo (med cd-läsare) skulle funka? Montera den direkt under skrivbordsskivan. Se till att skaffa en sån där man kan ändra färg i displayen bara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, _.M sade:

Jag skulle vilja ha en tre och en halvtums diskettstation som fidgetleksak. Eller kanske iinte en hel diskettstation, men knappen för att mata ut diskett är ju väldigt inbjudande att trycka på. Och även att knuffa in disketten i stationen, med det där lilla klunkljudet. Jag saknar den där taktila känslan när man bytte diskett. Och jag tror det skulle vara ganska angenämt att ha som fidgetleksak.

Vill du ha? Jag kan leta och se om jag hittar en åt dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 hours ago, Venoms said:

Vill du ha? Jag kan leta och se om jag hittar en åt dig

20 hours ago, _.M said:

Eller kanske iinte en hel diskettstation

Asså, inte en hel diskettstation. Jobbigt att bära på, jag vill ha något som ger den taktila känslan av att mata in en disk och trycka på knappen för att mata ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, _.M sade:

Asså, inte en hel diskettstation. Jobbigt att bära på, jag vill ha något som ger den taktila känslan av att mata in en disk och trycka på knappen för att mata ut.

Med en extern så blir det nog bara krångligt att ta bort något men behålla så mycket av den att en diskett kan matas in för att få den taktila känslan. Men kabeln kan ju kapas i alla fall. 😁

USB Diskettstation / Floppydisk - Elgiganten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...