Gå till innehåll

Vågar jag?


Thord

Recommended Posts

Hej alla, det har ju nu ett tag florerat ett antal varningar och info om krascher när Windows update har gjort uppdateringar till både W10 och W11. Värst verkar W11 ha råkat illa ut. Nu vill Windows update uppdatera på min W11 maskin med KB5035853, men jag vet inte om jag törs tillåta den att gör det. Är det någon som vet om den är en säker uppdatering?

 

//Thord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tagit så stor notis om vad som har varit de exakta problemen, men ett som jag har lagt på minnet att man efter uppdateringen inte kunnat loggat in på datorer med W11. Det har varit fler problem vad jag har förstått. Jag har inte fått något från Windows update om uppdatering förrän nu så jag har inte brytt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det inträffade för ungefär ett år sen för en del efter en Windows-uppdatering. Men rent allmänt så är kanske två till tre dagar för lite för att ett ovanligt problem ska bli känt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den är så ny så är det väl bäst att vänte lite då MS verkar ha gjort dåliga uppdateringar lite för ofta senaste halvåret. Det verkar som att jag har haft en stor portion tur som inte har drabbats problemen som varit den senaste tiden.

 

Thord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har förstått det rätt så är KB5035853 den Windows 11 uppdateringen som ska rätta till problemen med KB5034765.

Om detta fungerar är jag fel person att uttala mig om.

Jag har inte vågat uppdatera min Windows 11 varken i februari eller mars på grund av KB5034765, har ställt fram mitt Windows Update i Windows 11 till 28 mars innan Windows Update ska börja uppdatera mitt Windows 11.

Länk från winaero angående KB5034765 och KB5035853.

https://winaero.com/microsoft-has-fixed-a-bug-that-prevented-kb5034765-from-installing-in-windows-11/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...