Gå till innehåll

Youtube - Markerat svar? Kan inte se min kommentar om jag är inloggad.


Gå till lösning Löst av IT doktorn,

Recommended Posts

Hej.

Är det någon som förstår sig på Youtube och hur det fungerar med kommentarer? Efter gårdagens händelse gör jag det inte...

Men för att ta det från början: Jag såg en video på "tuben" igår. Det handlade om Japan och den ökade mängd otrevliga aktioner, så kallade "scams", som turister utsätts för. Trodde inte japaner ägnade sig åt sånt strunt så jag blev besviken och gjode tummen ner för videon. Gjorde ingen egen kommentar utan valde att svara på en kommentar från en annan medlem (se bilden). Under dagen var det flera medlemmar som svarade, det fick jag meddelande om i min Gmail under "socialt". Kunde dock inte se mitt eget svar på youtube och trodde att man tagit bort det för granskning eller något. Under texten jag svarade på fanns en grå ruta med texten "Markerat svar" och det stärkte min teori.  Jag kunde dock se mitt svar om jag använde menyn "Aviseringar" (se bild, mitt svar är under den grå rutan men jag ville inte ha mitt Youtube alias med på bilden). Nu på morgonen hade youtubern som lagt upp filmen gillat min kommentar men jag kunde fortfarande inte se den i inloggat läge. Men jag kunde läsa mitt svar om jag tog upp filmen i en ikognito flik (ej inloggad). Hur fungerar det här? Varför blir jag censurerad i inloggat läge men inte annars? Jag brukar kunna läsa det jag själv skriver på Youtube...

 

 

 

 

 

marked.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det är konstigt att du inte kan läsa din kommentar när du är inloggad på Youtube utan bara när du inte är det. Jag hade inte heller några problem med att läsa kommentaren som oinloggad. Kanske Japanfanet  @_.M kan logga in på Youtube och se om han kan läsa din och de andras kommentarer som inloggad.
https://www.youtube.com/watch?v=gig6jfbFqGM

Japankommentar.png.ff80fb9b8a8e3d8c66b7b0460ac9858e.png

Att du inte kunde läsa kommentaren berodde kanske på att det kom in en replik på den just då.

Redigerad av mbgtmari
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sidan https://www.lifewire.com/fix-youtube-comments-not-showing-6560897 tipsas det om att det kan bero på en konflikt med något tillägg i webbläsaren och tilläggen är ju ofta avstängda i Privat läge. Det föreslås också att man tömmer webbläsarens cache och cachen används väl inte i Privat läge.

Om du tror på det första alternativet så pröva med att stänga av typ hälften av tilläggen och se hur det går. Då har begränsat antalet problematiska tillägg med hälften och kan fortsätta med att stänga av och sätta på tills du har kommit fram till vilket det är.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Om man använder tillägg som adblocker i sin webbläsare uppstår detta med Youtube. Prova att stänga av dem. Även vissa webbläsare har detta inbyggt.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kom på samma sak IT doktorn. Läste inlägget från Cecilia och kikade vilka tillägga jag har. Hittade bara uBlock så jag tog upp Youtube i ett nytt fönster (ej inkognito så jag var inloggad) och stängde av uBlock. Jo, nu såg jag min kommentar. Gick tillbaka till Youtube i mitt vanliga fönster (med uBlock aktivt) och kunde nu läsa min kommentar där också. Bra, nu vet jag vad som krävs om det händer fler gånger. Tack alla som svarat. 🙂

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...