Gå till innehåll

Sömm som gått upp på en tröja


_.M

Recommended Posts

Jag har en tröja, en enkel luvtröja och en söm har gått upp lite lätt på ena ärmen. Så det är ett hål på ungefär 1cm. Jag vill ju inte göra det värre och jag vill inte slänga tröjan för jag gillar trycket.

Jag antar att jag kan köpa en laglapp som man limmar på med hjälp av ett strykjärn eller så kan jag lära mig sy och fixa den på det viset. Tredje alternativet är väl att ta med tröjan hem till mamma och se om hon vill hjälpa.

Skulle en laglapp hjälpa? Sitter dom bra nog? Kommer dom hålla när man tvättar tröjan?

Alternativet att jag skulle sy själv, är det krångligt? Är det extra krångligt om man vill att det ska se någorlunda tjusigt ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att handarbete är min starka sida men jag tror det är svårt att laga ett hål på 1 cm osynligt även för de som är duktiga. Någon gång har jag fått höra hur man stoppar stickade raggsockor med hål och det gäller att inte dra ihop de olika sidorna mot mitten av hålet utan hålla sockan utspänd och trä garn fram och tillbaka åt båda hållen för att fylla ut hålet. Att hitta beskrivningar på hur man stoppar sockor verkar gå lätt på nätet och antagligen behöver du göra ungefär på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du ingen go granne som behöver kaffebröd och lite sällskap en stund..

Å andra sidan, hur svårt kan det vara. lite nål och tråd kan alla klara av

 

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...