Gå till innehåll

Office XP?


Majsan83

Recommended Posts

Nope, det finns inget gratis-Office om man bortser från betaversioner. Du kan ju alltid ta hem Office 2007 Beta 2, om än till en "administrativ" och i mitt tycke idiotisk kostnad på 1,44 euro via http://www.microsoft.com/office/preview/beta/getthebeta.mspx. Du kan använda programmet fram till 1 februari 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bra alternativ till MS office, som är gratis. Testa Open Office, det kan dessutom öppna och spara filer i samma format som MS office -du kan alltså öppna alla dina word-filer i Writer, osv.

Jag har båda office-sviterna installerade på datorn, men använder faktiskt Open office mer än MS office eftersom jag tycker det är lite bättre, bla så kan det spara filer som pdf.

Mer info här: http://sv.openoffice.org/

Finns att ladda ner här: http://oootranslation.services.openoffice...._install_sv.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bra alternativ till MS office, som är gratis. Testa Open Office, det kan dessutom öppna och spara filer i samma format som MS office -du kan alltså öppna alla dina word-filer i Writer, osv.

Jag har båda office-sviterna installerade på datorn, men använder faktiskt Open office mer än MS office eftersom jag tycker det är lite bättre, bla så kan det spara filer som pdf.

Mer info här: http://sv.openoffice.org/

Finns att ladda ner här: http://oootranslation.services.openoffice...._install_sv.exe

Hej!

vulfgar

Jag har också hämtat och installerat Open Office.org som också ingår i bl.a. Linux som kommer att testa framöver.

Mvh: Kalle Nordin

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

vulfgar

Jag har också hämtat och installerat Open Office.org som också ingår i bl.a. Linux som kommer att testa framöver.

Mvh: Kalle Nordin

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Det låter jättebra, Kalle!  ;D

Hej!

vulfgar

Ska du också testa Linux framöver?

Mvh: Kalle Nordin

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kalle, ladda hem "Knoppix 5.0.1" eller "Ubuntu" på live-cd

Hej!

Venoms

Vad menar du med att jag ska ladda hem "Knoppix 5.0.1" eller "Ubuntu" på live-cd, när jag har redan Live-DVD med Linux på, och jag har testa denna Live-DVD som min Dators Maskinvara klarade av faktiskt mycket bra, enligt min erfarenhet.

Jag vill att du skall förklara dig lite bättre för mig Venoms.

Har du uppfattat mig korrekt rätt Venoms?

Mvh: Kalle Nordin

??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle, det är verkligen kul att du tittar på linux också! Hoppas att fler följer ditt exempel.

Man måste ju inte välja windows eller linux, utan det går ju bra att använda både ock, som du ju själv har märkt. Väldigt smidigt med live-CD/DVD.  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle, det är verkligen kul att du tittar på linux också! Hoppas att fler följer ditt exempel.

Man måste ju inte välja windows eller linux, utan det går ju bra att använda både ock, som du ju själv har märkt. Väldigt smidigt med live-CD/DVD.  8)

Hej!

vulfgar.

Jag måste råd fråga dig en sak

Eftersom mitt Moderkort är ett ASUS K8N nForce3 samt mitt Grafikkort är GeForce FX5500.

Tror du att det finns drivrutiner inbakade i den iso fil på 3.6 GB, som jag har laddat hem med den senaste Versionen utav Linux i går Fredag den 18 augusti 2006, som ska vara anpassade för Linux för min Dators Manskinvara?

Tror du det vulfgar?

Mvh: Kalle Nordin

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kalle, ladda hem "Knoppix 5.0.1" eller "Ubuntu" på live-cd

Hej!

Venoms

Vad menar du med att jag ska ladda hem "Knoppix 5.0.1" eller "Ubuntu" på live-cd, när jag har redan Live-DVD med Linux på, och jag har testa denna Live-DVD som min Dators Maskinvara klarade av faktiskt mycket bra, enligt min erfarenhet.

Jag vill att du skall förklara dig lite bättre för mig Venoms.

Har du uppfattat mig korrekt rätt Venoms?

Mvh: Kalle Nordin

??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Vad bra att du valde det allternativet Kalle.

Jag skrev live-cd därför att många kan bara boota på cd och inte på dvd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kalle,

jag vet inte om din hårdvara stöds, men troligtvis stöds det mesta. Enda sättet att veta säkert är att prova och se. Ibland kan man behöva pilla lite med inställningar för någon del, men hittills har i stort sett alla hårdvara funkat direkt när jag testat på lite olika datorer. Faktum är att när jag bytte moderkort på min gamla dator, så hittade inte windows XP Home Sp2 drivarna till det nya nätverklkortet, men Knoppix hittade det utan problem.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kalle,

jag vet inte om din hårdvara stöds, men troligtvis stöds det mesta. Enda sättet att veta säkert är att prova och se. Ibland kan man behöva pilla lite med inställningar för någon del, men hittills har i stort sett alla hårdvara funkat direkt när jag testat på lite olika datorer. Faktum är att när jag bytte moderkort på min gamla dator, så hittade inte windows XP Home Sp2 drivarna till det nya nätverklkortet, men Knoppix hittade det utan problem.  ;D

Hej!

vulfgar.

Jag har fått ett Email ifrån Venoms. och han trodde på att min Dators Maskinvara skulle klara Linux, eftersom jag har också en Live-DVD med Linux på, så jag har testat några dagar utan som helst bekymmer.

Mvh: Kalle Nordin.

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...