Gå till innehåll

figurerna bredvid klockan


nallesresa

Recommended Posts

Hej

Det beror lite på vad det är...

För att börja någonstans så är det program som startats på din dator.

Gå till: Start -> Kör, skriv: msconfig (enter)

välj fliken "Autostart", där ser du vilka program som startas automatiskt när du startar datorn. Vill du hindra några program från att startas så avbocka rutan vid respektive program.

En rekommendation är att säkerhetsprogram startas automatiskt, antivirus brandvägg etc.

Avbockar du rutan hindras programmet från att startas, men det finns kvar på datorn så du kan starta själv om du vill. Skulle du ändra dig är det bara att bocka för rutan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ett program som heter PS Tray Factory där kan man välja om iconerna skall visas eller vara osynliga. Programmet har en del finurliga inställningar och öppnas med ett kortkommando och då i programfönstret så bockar man bara det som skall vara osynligt. Programmet startas med windows och funkar toppen. Annars så går det ju att dölja iconerna även i windows och bara ha den runda iconen med pilen visuell. Det finns fler liknande program har jag för mig, när jag letade efter ett sådant.

Programmet finns här:

http://www.pssoftlab.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...