Gå till innehåll

Dataexekveringsskydd.


Grooge

Recommended Posts

Dataexekveringsskyddet säger, Det här programet avslutades för att skydda datorn,      Indexing Service filter,  Programet startar omedelbart om och samma felmeddelande återkommer i det oändliga, Det hjälper inte att gå in i dataexekveringsskyddet och ändra inställningarna där, verkar inte som att xp uppfattar ändringarna där. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Prova, Start -> Kör, skriv: services.msc (enter)

Leta rätt på "Indexing Service", högerklicka -> Egenskaper.

Startmetod = Manuellt

Stoppa tjänsten om den är igång, starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;D Tack det löste problemet  ;D  Vad skulle jag göra utan er. En annan fråga när jag varit här på forumet och ställt en fråga och fått svar skall då jag som frågeställare tabort frågan eller skall Stenis sköta detta, vill bara lära mig rätt sätt att agera på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga när jag varit här på forumet och ställt en fråga och fått svar skall då jag som frågeställare ta bort frågan eller skall Stenis sköta detta, vill bara lära mig rätt sätt att agera på forumet.

Frågan ska stå kvar, så kan andra med samma frågeställning hitta ett svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dataexekveringsskyddet säger, Det här programet avslutades för att skydda datorn,      Indexing Service filter,  Programet startar omedelbart om och samma felmeddelande återkommer i det oändliga, Det hjälper inte att gå in i dataexekveringsskyddet och ändra inställningarna där, verkar inte som att xp uppfattar ändringarna där. ???

Det är för att du har en processor som har hårdvarustöd för dataexkeveringsskydd, det ändrar du i datorns BIOS setup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit inne i setupen men hittar ingen inställning för detta,skall inställningen vara icke PnP för operativsystemet först då eller ???

Vad säger Windows under fliken dataexkeveringsskydd i system i kontrollpanelen? där ska det stå om du har en processor som har hårdvarustöd för det.

PnP inställning i BIOS setup har inget med det här att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det skyddet går visst att ändra på :D

höger klicka på den här datorn går vidare till avancerat -> inställningar ->där finns det ju någsom heter lägg till fast det finns säkert en massa risker med det ändå inte rekommenderat iaf enligt mej

Där kan du också trycka på Hur funkar det?

där får du mer info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...