Gå till innehåll

Vista BOOT, ingen vista boot bild när den laddas


fillekille91

Recommended Posts

Jag har för mig att man ville förkorta starttiden och då tog man bland annat bort bilden som visas (bootloggan). Bilden kräver färger som ska laddas innan Windows startar sina Windowsbilder. Jag minns också att man kan lägga tillbaka bootloggan men från var i Windows vet jag inte.

Sedan anser jag att man inte behöver så mycket "reklam" (från varje tillverkare) när man startar datorn varje gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

för att aktivera winloggan så får man in i msconfig. Har man inte "kör" på startmenyn kan man trycka windows tangenten + R så får du upp kör, skriv sen msconfig och välj sen fliken systemstart och bocka i "starta utan grafisk gränssnitt" så skulle det fungera enligt nån engelsk sida. Jag har inte provat starta om datorn ännu med detta så ja kan inte själv verifiera det ÄNNU men vid nästa tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att aktivera winloggan så får man in i msconfig. Har man inte "kör" på startmenyn kan man trycka windows tangenten + R så får du upp kör, skriv sen msconfig och välj sen fliken systemstart och bocka i "starta utan grafisk gränssnitt" så skulle det fungera enligt nån engelsk sida. Jag har inte provat starta om datorn ännu med detta så ja kan inte själv verifiera det ÄNNU men vid nästa tillfälle.

Jodå... jag verifierar just det...

Det känns inte värt det lilla, datorn tar något längre att boota upp. Och så snyggt är det inte...

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...