Gå till innehåll

när jag startar min data


Anders1980

Recommended Posts

Använder du den "nya" stäng av funktionen som sätter Vista i viloläge? Då är det säkert så att den startar om du använder alternativet att stänga av den istället utan att du behöver dra ur sladden innan. Problem med vilolägesfunktionen alltså. Min är med sådan. Vet inte varför men den vägrar starta upp igen. Har inte orkat bry mig om det heller än...  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är så att jag tar start å väljer stäng av

sen så när jag trycker på knappen å startar så tänds hårdisklampan å inget händer

sen drar jag ut nätverksladden å sätter i den igen så trycker jag på power knappen å då startar min data lustigt fattar inget varför det är så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag väjer stänga av så kan det vara problem när jag ska starta det har la inget med viloläge att göra eller?

Det kan ha med det att göra beroende på vad som datorn är inställd på att göra när du trycker på powerknappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<OT> pTr, en härlig avatar! Dark Side of the Moon. En av Pink Floyds bästa!  :D </OT>

<OT>Håller med! På en vinylskivrea för många år sedan, stod en kanske 20 år ung kille några ställ ifrån mig och lyfte upp "Dark side..." och sa för sig själv: "Det är *** helgerån att sälja den här på rea!" Kunde inte låta bli att säga "Instämmer!"  :)</OT>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med att datorn inte vill starta när den "somnat". Spelar dock inte så stor roll för mig eftersom jag gärna stänger av datorn helt.

Det som däremot är mer irriterande är att power-knappen i Windows ALLTID sätter datorn till "sleep", OAVSETT vad jag ställt in den på att göra (dvs jag har ställt in den på "Shut Down", men den går i alla fall till "Sleep"). Jag kan ju iofs gå via menyn och ta "Shut Down", men ändå...

Någon mer som stött på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade som nämnts i en annan tråd besvär med att få Vista att boota upp min dator också, men efter en BIOS uppdatering försvann det vad jag kan se. Den beteedde sig på de sättet att den typ "frös" still mellan "laddar sidan" och Välkomstbilden de flesta gångerna.

Vad gäller viloläge, min slläcks av som den ska om ja väljer shut downn i menyn vid pilen, men trycker ja på shutdown knappen i startmenynn (står sleep när man håller musen över den) så vill den inte riktigt gå ner i sleep. Skärmen slocknar, men datorn fortsätter att vara igång o fläkten i full fräs. Om ja inte har fel så ska datorn i princip stänga av de flesta komponeterna och bara typ hålla RAM-minnet strömförsörjt?

Så är inte fallet... någon med förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...