Gå till innehåll

Högerklicksmenyn... Ändra


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Japp, kolla under C:Documents and settings<användarnamn>SendTo (OBS, du kan behöva visa dolda filer och mappar)

Vakna Stenis.  :D

Det där är ju en fil man högerklickar på, skickar till program.  ;)

:)

:-[ Ja nu får jag verkligen vakna!

;D

Kanske leta upp grafikinställningen i registret och jämföra.

Fx, jag har tagit bort min ATI från högerklicksmenyn. Så det borde gå att lägga till.

Ett jobb för Venoms.  ;)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte och hittade detta.

"Anpassa högerklicksmenyn:

Högerklick visar filhanteringsalternativ.

När du högerklickar på en mapp eller en fil visas olika filhanteringsalternativ. För att lägga till alternativen Kopiera till mapp och Flytta till mapp börjar du med att öppna Registereditorn. (Klicka på Start, Kör och skriv in regedit.)

Skapa nycklar. Dubbelklicka på HKEY_CLASSES_ROOT och bläddra fram till nyckeln AllFilesystemObjectsshellexContextMenueHandlers. Skapa två nya nycklar som du döper till Kopiera respektive Flytta.

Ändra standardvärdet. Öppna nyckeln Kopiera och dubbelklicka på standarvärdet. I dialogrutan Redigera sträng som öppnas skriver du in {C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13} i fältet Data. Avsluta med att klicka på OK.

Nya filhanterinsalternativ. Upprepa samma procedur för nyckeln Flytta men skriv in {C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}. För att testa att allt fungerar högerklickar du."

Bara att sätta igång och prova. Vad man nu har för nytta av detta, det räcker gott och väl dom alternativ som redan finns där. Det går ju att lägga till en massa utöver dessa exempel förstås. Allt görs förstås på egen risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa detta, det ger ett alternativ att använda "Notepad" till alla filer.

Man kan förståss göra på liknande sätt till andra program.

Gör en .reg fil...

("*") är till för alla filer...

REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellNotepad]
@="Notepad"

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellNotepadcommand]
@="C:WindowsNotepad.exe "%1""

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha. Det här va kul. Kan inte hålla mig borta.  ;D

Men vilken adress kan det vara till högerklicksmenyn på skrivbordet? Utan att man klickar på en fil. Kontrollpanelen kanske?

För den där listan med program ordnar ju sig självt, beroende på vilken fil man väljer, högerklickar på.

Föresten, jag tror han ville ha ie och fox. (Första inlägget)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...