Gå till innehåll

Bildskärmen eller grafikkortet?


pontiac_lover

Recommended Posts

vet ej allt va som sitter i datorn men ska kolla med ett annat grafikkort å är det inte de som e felet så vet ja inte va de e förutom att windows xp kommer från en bränd skiva då allt inte medföljer när man kopierar en orginal cd, kan va de som e fel. (har snackat med dataexpert). alla kablar sitter som dom ska å kortet glappar inte. aja får se va som händer om nåra veckor när ett annat kort sätts i. tackar för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt.  :P

Du har ingen konstig knapp på skärmen / datorn?

Föresten, det är en annan dator de här va? Hur gammal e den?

Eller om du tar loss batteriet på moderkortet. Testa med ett annat för att utesluta det felet.

:)

Eller du kanske använder fel typ av skärm.

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=911075

De här kan va värt att prova oxå. Med startdiskett.

http://support.microsoft.com/kb/314503/sv?...221&sid=255

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer inga ljud när man startar datorn, hårddisken verkar död men det låter som att fläktarna verkar gå. har provat att lossa på kablarna, trycka på knapparna på skärmen, byta kort å skärmar men de hjälpte inte. nästa steg blir väl att lossa på batteriet å minnena då så får vi se. Datorn e ett hemmabygge från förra ägaren. det är min flickvänns dator som krånglar. sj sitter jag vid min dator å den är en jäkel på att krångla med men den funkar iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kör du den analoga eller dvi utgången på grafikkortet?

edit:

Prova detta:

Stäng av skärmen -> starta datorn med (skärmen avsängd). Låt den stå i ca: 5 min, knäpp igång skärmen igen. Fungerar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...