Gå till innehåll

Trådlös mus?


Recommended Posts

Är det någon som har erfarenhet av trådlösa möss idag?

Jag har funderat på att skaffa en. Frågan är bara hur bra de fungerar.

- Tar batterierna slut fort?

- Följer pekaren med eller är det fördröjning?

Generellt vore det roligt att få höra av någon som har lite erfarenhet av trådlös mus om det är bättre eller sämre än en trådad mus.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har använt trådlösa möss i flera år. har inte haft några problem med att musen inte riktigt hänger med utan den följe handens rörelser klockrent på skärmen, iaf för mig. Jag har en trådlös microsoft mus med vanliga AA-batterier, får byta batterier sådär en gång i halvåret, så länge räcker batterierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALRIGHT!!!

Det låter ju som att det inte är några problem att ha en trådlös mus då  :D

Kanske man får ta och skaffa en. Har faktiskt funderat på en Microsoft mus med AA batterier precis som du skriver att du använder. En fråga där!

Använder du din mus mycket eller är det bara ibland?!

Jag tänker att det måste avgöra hur länge batteriet räcker.  ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.  :)

Jag kör en Logitech mus. Mottagaren är ansluten till "standardkontakterna" ps2. Kör utan driver och det funkar perfekt både i windows och i ubuntu.

Batterierna räcker ca en månad. Använder laddbara. Och jag använder den väldigt mycket. Tangentbordet har klarat sig med samma batterier sen i sommras.

Vet en annan dator med microsoft-mus. Där räcker också batterierna länge, flera månader, men dom gör inte så mycket med datorn.

Och så är det underlägget. Med fel kan det lagga väldigt mycke.

Jag tog ett limstift och limmade på en bit dammast-duk på en tunn pappskiva. Funkar perfekt.  ;D

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej SurfDiver  :)

Här kommer ytterligare ett tips.

Själv har jag en Logitech MX610 Cordless Laser Mouse. Den är helt suverän att använda (och den används mycket).  Helt suverän då det gäller precisionsarbete. Skön att hålla i och arbeta med. Passar som handen i handsken.

Nackdelen med den är att batterierna behöver bytas var 14 dag. Batterier som används är två st AA.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag kör en logitech V450, samma till frugan och vi är riktigt nöjda! Inge batteritrassel el dyl, mottagare som sitter i USB, hittar musen på ca 3-4 sek när man väl satt i mottagardelen. Toppen.

//Flem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...