Adnerzzon Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Tjenixen! Min HD verkar i bland gå i standby läge. Jag hör hur HD'n kommer i gång/kör igång i mellanåt. Senast så hängde/frös det sig när jag skulle föra över filer till en Ext. HD. Filöverföringen stannade till, för att efter 5-10min komma igång igen. Då hörde jag HD'n ta fart igen...........?????? Vad kan det vara? /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Energisparfunktioner? Stäng av hårddiskarna < aldrig. Kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Till Adnerzzon! Stänger heller aldrig av något. Ändra i tjänster: Help and Support till manuell och idexeringen inaktiverar du, dessa kan ju hoppa igång lite ohämmat i XP, det finns bättre program till att indexera disken och leta filer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted March 30, 2007 Author Share Posted March 30, 2007 Tack frö Era tips. Jag provar dem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted April 2, 2007 Author Share Posted April 2, 2007 Provat Era tips. Problemet kvarstår. Ett scenario: Överföring av filer.....Överföring börjar, överföring pågår...Hör ett ljud, troligtvis från HD'n. låter precis som om den går ner i varv/standby etc.. Överföringen ser fryst ut, inget händer....väntar....väntar....fläkten kör i gång o HD'n sussar till o överföringen tar fart igen. Jag tog även en titt på "aktivitetshanteraren" under tiden. Och där finns något misstänkt i form av "IEXPLORER.EXE" som tuggar på minnet kraftigt. http://www.pcreview.co.uk/startup/iexplore.exe/IEXPLORE.php Eller kan det vara fel på Hårddisken? /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 om du nu har provat ovanstående, så blir det ju lite svårare att felsöka, men hur kraftfullt är ditt nätaggregat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 400W /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts