Gå till innehåll

Temporary Internet Files..


__087

Recommended Posts

tja.. tänkte bara höra vet hur man avvaktiverar det så att Temporary Internet Files inte sparas på datorn för jag finner NÄSTAN alltid olika trojaner i den mappen. Använder självklart brandvägg och olika spyware program och får bort dom men dom kommer bara tillbaka  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

007!

Använd viruusprogram i stället för det du nämner och Smart Prptector rensar allt i Temporära Internet Filer när datorn stängs av om du så vill och du slipper besvär med manuell rnsning. Smart Protector är inget virusprogram men städar i mappen ovan och rensar även i index.dat filen där adresser sparas, de kan även rensa papperskorgen och tempmappen. Du bestämmer själv var programmet skall städa när datorn stängs av.

Smart Protector

http://smartprotector.com/eraser/

NOD32 Svensk version 2.7 det bästa på marknaden idag och skyddar mot det mesta med dom rätta inställningarna och ganska billigt.

http://www.eurosecure.com/site.asp

Inställningar för NOD32:

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509

Det du tror är Trojaner är troligen s.k trackingcookies, vilka hamnar i den mappen du nämner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte provat att ändra inställningarna för Internet Explorers "Temporära Internetfiler" ?

Internet Explorer - <Verktyg> - <Internet alternativ> - [Allmänt] - "webbhistorik" - <inställningar>

OBS ! :D undvik att använda virusprogram...  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, var surfar du om du får trojaner hela tiden?!

Mitt bästa tips är att byta browser till Firefox, och använda en plugin som NoScript. På så sätt minimeras risken att du får in skräp överhuvudtaget. Dessutom är hanteringen av cookies bättre i Firefox tycker jag, du kan blockera allt, och lätt bestämma undantag för sidor du loggar in på (som denna t.ex.). Firefox kan även ställas in så att alla spår raderas så fort du stänger den; såväl cookies som historik och temporära filer. Även Internet Explorer kan rensa cache när man stänger den, men mig veterligen inte alla andra saker, och dessutom tar den längre tid att stänga ner.

Personligen har jag ingen nytta vare sig av mitt antivirusprogram eller antimalwareprogram eftersom något skräp aldrig kommer in här. Och det beror på dels Firefox, dels försiktighet med vad jag klickar på, och den säkraste brandväggen som finns: Comodo.

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips som kanske många missar är att stänga av dina system recovery points/ systemåterställaren medans du rensar datorn på virus, trojaner, spyware och annat skräp

För ibland har den en viss förmåga att spara undan dessa för att sen återskapa dessa när den känner för det eller efter en krasch eller liknande.

Så prova på det

Egenskaper på den här datorn

Om du vill använda dem sen igen så får du se till att aktivera dessa när du sökt igenom allt en gång till för att vara säker på att allt är borta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
aa jo jag använder det numera och "CCleaner" funkar faktist riktigt bra. // __087

CCleaner kan Ni ställa in så att rensar varje gång du startar dartorn

Alternativ>Inställningar

Kör CCleaner automatisk vid start

Säker borttagning Enkel överskrivning (1pass)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...