Gå till innehåll

Windows Messenger är borta


Recommended Posts

Jag har precis installerat Windows XP Pro. Som ni vet så installeras också Windows Messenger med sin autostart. Men med den skall man ju kunna gå in Tjänster och stoppa att den startar automatiskt eller att den skall kunna startas överhuvudtaget.

Men det tjänstealternativet finns inte med. Eller är det mitt minne som sviker mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjänsten Messenger och Windows Messenger är två olika saker. Tjänsten Messenger drar hem en massa popuprutor och rekommenderas vara avstängd. I och med SP 2 förblir tjänsten Messenger avstängd eftersom den kan betraktas som en säkerhetsrisk. Om du inte har använt dig av slipstreamprogram av typ N'lite där man enkelt kan välja bort att tjänsten Messenger installeras överhuvudtaget så skall det finnas med bland tjänsterna fast vara avstängt.

Windows Messenger är ett "tjatprogram" i stil med MSN Messenger eller Live Messenger. Har man sistnämnda kan man enkelt göra sig av med Windows Messenger genom att skriva in följande i körrutan och klicka OK:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alla uppdateringar är installerade.

Tjänsten heter INTE Messenger. Jag citerar "Denna tjänst är inte kopplad till Windows messenger". Utan tjänsten Messenger är till för Admin.

Jag har också fått problem med storleken på IE7 fönster. Jag kan inte få dem att alltid öppnas maximerat.

Gepe. Om du tar BORT Windows Messenger slutar inte fjärhjälp fungera då? Och eftersom Windows Messenger installeras med Windows så borde det finnas TVÅ förekomster utav det i tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag plockat bort både tjänsten Messenger och Windows Messenger i.o.m. att jag kör en slipstreamad version av XP. Vad jag kan se så finns bara tjänsten Messenger med bland "services" (tjänster) som man hittar under kontrollpanelen-administrationsverktyg-tjänster. Den har inget med Windows Messenger att göra.

http://www.ss64.com/ntsyntax/services.html

Windows Messenger har med funktionen fjärrhjälp att göra så är det något du använder så ska du nog behålla det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för er hjälpinsatts. Jag kom precis på var felet ligger. Det är inte i tjänster jag skall stoppa Windows Messenger utan i Grupprinciper.

Puh!! Tur jag kom på det blev lite orolig att jag led utav ALLVARLIG  ;D minnesbrist.

Kan jag nu bara få ordning på storleken på internetsidorna också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner till den varianten och har prövat den ända sedan igår utan att det har fungerat. Nu, just nu fungerar det utan att jag gjort något. Ja utom då att stoppa Windows Messenger. Ja vad skall jag säga. Jag begriper inget. Finns det någon liten AI i datorn som driver med en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej!

Har flyttat tråden till  Mjukvara  |  MSN- och Live Messenger där den passar bättre  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...