Gå till innehåll

Lyckas inte installera senaste uppdateringen, KB928365


L-L

Recommended Posts

Juli månads uppdateringar för XP innehåller bl.a. KB928365, för .NET Framwork 2.0. Den säger att den har installerats som den ska, både när jag kör via automatiska uppdateringar (ikonen i tray-fältet) och Microsoft Update via hemsidan. Men ändå återkommer hela tiden upplysningen om att uppdateringen väntar på att installeras. Så jag installerar igen... men cirkeln fortsätter.

Någon som fått erfara samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, men det funkade inte heller. Samma sak återkommer; den tycks vara ordentligt installerad, men återkommer hela tiden... även efter omstart.

Har iofs inte kollat MS hemsida, men jag tvivlar på att det finns nån info, eftersom uppdateringen är helt ny.

/LA

EDIT: Jag ominstallerade hela .net Framework, efterföljt av aktuella uppdateringar - två gamla och den nya. Nu är allt som det ska igen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juli månads uppdateringar för XP innehåller bl.a. KB928365, för .NET Framwork 2.0. Den säger att den har installerats som den ska, både när jag kör via automatiska uppdateringar (ikonen i tray-fältet) och Microsoft Update via hemsidan. Men ändå återkommer hela tiden upplysningen om att uppdateringen väntar på att installeras. Så jag installerar igen... men cirkeln fortsätter.

Någon som fått erfara samma sak?

Hejsan !

jag kan inte heller uppdatera just denna uppdatering som du har problem med.  >:(

kan inte heller uppdatera: säkerhetsupptatering för microsoft.net framework,version 2.0 (KB928366)

datorn svarar : SL7  har stött på problem. SLA.tmp har stött på problem. SLE.tmp har stött på problem.

så håller den på varje gång jag provar på nytt att installera dessa uppdateringar !

dessa installations uppdateringar misslyckas hela tiden !  ???

vad är felet ?  ???

någon som kan hjälpa mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i "Lägg till / ta bort program", finns den med i listan eller inte (se till att bocka för "visa uppdateringar")? Har du provat tipset som Stenis gav mig, att ladda ner den manuellt och installera?

Enda (?) lösningen för mig visade sig vara att installera om hela .net framework. :-

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta ! jag skrev lite fel där  :-[

den andra uppdateringen som jag inte heller kunde uppdatera heter:

säkerhetsuppdatering för microsoft.net framework,version 1.1 service pack 1

(KB928366)

går ej att upptdatera denna ! samma svar som den andra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, men det funkade inte heller. Samma sak återkommer; den tycks vara ordentligt installerad, men återkommer hela tiden... även efter omstart.

Har iofs inte kollat MS hemsida, men jag tvivlar på att det finns nån info, eftersom uppdateringen är helt ny.

/LA

EDIT: Jag ominstallerade hela .net Framework, efterföljt av aktuella uppdateringar - två gamla och den nya. Nu är allt som det ska igen! :)

hej igen !

jag gjorde som du sa men gick ej att ta bort framework 2.0 det stod så här då :

gick ej att öppna korrigeringspaketet kontrollera att du har åtkomst till det.

om jag nu ska ominstallera dessa 2 uppdateringar, vem av dessa fil storlekar ska jag ta då ?

32,4  28,0 eller 14,7 ?

har windows xp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Jag har ett problem när jag ska avinstallera Net Framework då står det att det inte funkar för att jag inte har korrigerings paketet.

förstog inte om det ni skrev har ngt med just "avinstallering" av net framework men vill gärna veta hur jag kan få det avinstallerat så jag kan installera om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...