Venoms Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Finns det program som raderar alla förekommande kataloger till avinstallerade program? Är det någon som känner till ett sådant... Om ni fattar svammlet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Smarty Uninstaller 2007 Pro http://www.winnertweak.com/uninstaller/ ta bort allt i huvud mapp och i register en del får man ta bort själv som hamnar under Documents and Setting--------Application Data Application Data är en gömd mapp man får ändra inställningar i Utfoskaren Verktyg>Mappalternativ>Visning och kryssa för Visa dolda filer och mappar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Ytterligare ställen som kan glömmas bort är C:Documents and Settings******Local SettingsApplication Data C:Program FilesCommon Files C:WINDOWSInstaller C:WINDOWSDownloaded Installations ...samt DLL-filer i C:WINDOWSsystem32, kan dock vara mycket besvärliga att hitta, om det inte står tydligt i filnamnet eller i egenskaper att de har med ett visst program att göra. Förhoppningsvis sköter programmet som work hänvisar till sitt jobb bra, då behöver man ju inte bekymra sig för det manuella letandet! /LA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 28, 2007 Author Share Posted July 28, 2007 Nu tror jag ni missförstod mig lite... raderar alla förekommande kataloger till avinstallerade program dvs söker igenom datorn efter rester som inte hör hemma någonstans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Va e de för rester du letar efter? Enda ja vet är program som måste va installerade innan, som håller reda på vad man installerar, men de brukar inte va så mycke o ha. Total uninstaller eller nått sånt tror ja de hette. Fast ja gissar på att du redan vet hur man rensar manuellt? ;D 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 28, 2007 Author Share Posted July 28, 2007 Om jag t.ex tittar i program katalogen och ser en katalog som heter "sopor", då ska jag kunna söka igenom filer och kopplingar till andra kataloger genom att endast skriva in namnet på katalogen i en typ sökruta. Resultatet kan bli att det finns en katalog i "App Data" etc. Vill jag ta bort allt detta så markerar jag en ruta eller liknande och trycker på ok... Det är ungefär det jag vill kunna göra... finns det ett sådant. Det närmaste jag kommit är Jv16 PowerTools, men ändå inte hela vägen fram. ;D ...Ja, jag vet redan hur jag rensar manuellt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 dvs söker igenom datorn efter rester som inte hör hemma någonstans. Det är i princip omöjligt för någon/något program att veta vad/när något program i systemet kommer att behöva en annan fil på någon plats. Till och med när kända filer ur en installationslog skall avinstalleras/tas bort ur Windows katalogerna, så kommer frågeruta upp utifall filen skall tas bort, eftersom andra program 'kan' tänkas referera till dem. Registerprogram kan däremot kontrollera referenser mellan registrerade filer och externa filer och filtyper på hårddisk, och sedan föreslå borttag på båda ställen. ...Så svaret måste bli: Njaaaa..... : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Filerna / mapparna borde ju va skapade yngefär sammtidigt. Sök är de närmaste ja kan komma på. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 ;D sant landsfiskalen, en dator är inte intelligent, så det bästa är nog att manuellt radera mapparna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts