Gå till innehåll

[LÖST] Virtual PC 2007


Ängegärd

Recommended Posts

Det går att prova 30 dagar, eller det som gäller, sen mäste du  ha en  licens där också förstås. Men, det finns ju naturligtvis sätt att gå runt det problemet   ;D

Du kan kolla lite på detta forum;

http://www.itproffs.se/forumv2/tt.aspx?forumid=24

Jag har själv inte provat Virtual PC 2007, men testat både Vista och XP i VMware Workstation. En fråga som jag tycker fortfarande är obesvarad är, hur bra isoleringen är mellan värdsystemet och gästoperativet. Via verktyg som installeras , när man installerat ett OS, går det att dra filer och mappar mellan den riktiga och den virtuella datorn, om detta också utgör en säkerhetsrisk är oklart, men isoleringen är bättre i VMware Workstation om man söker på ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kör Virtual PC 2007 måste man installera antivirus program på den virtuella installationen eller räcker det med om det är intallerat på värd OS'et  ???

Kan man få accelererad grafik i "Virtual PC 2007"  ??? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pTr!

Beror ju på hur mycket du drar och flyttar filer mellan den virtuella och riktiga datorn. När jag testar så brukar jag installera ett gratis antivirus på den virtuella. Den virtuella är ju bara en enda fil och risken finns ju förstås, att elak code skulle kunna utnytja samma möjlighet, som när du med ett verktyg som installeras, gör att drag and drop funkar mellam värden och gästen. Brandvägg däremot har jag aldrig, mer än den som finns i Windows.

Grafikkrävande spel, läste jag, kan man glömma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker installera Vista 64 i "virtual pc 2007" men jag får upp ett fel medelande.

Attempting to load a 64-bit application, however this CPU is not compatible with 64-bit mode

Jag trodde min CPU var det  ???

Denna CPU har jag:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har som du skrivit i din profil: 32-bit Vista...

På denna plattform kan du inte köra 64-bitars PC-emulering.

Uppgraderar du däremot din Vista till 64-bit så kan du köra både 32 -och

64-bits emuleringar.

Kan man få accelererad grafik i "Virtual PC 2007"

Nej, du får ett standard "VM Additions S2 Trio32/64" grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På denna plattform kan du inte köra 64-bitars PC-emulering.

Uppgraderar du däremot din Vista till 64-bit så kan du köra både 32 -och

64-bits emuleringar.

Det får bli efter nästa ominstallatio, tänker byta till 64-bitars då  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På denna plattform kan du inte köra 64-bitars PC-emulering.

Uppgraderar du däremot din Vista till 64-bit så kan du köra både 32 -och

64-bits emuleringar.

Jag måste rätta mig själv här...

Som vi redan sett i föregående inlägg, så fungerar inte x64-klienter på Virtual PC 2007.

VMware Workstation 6 klarar dock att installera 64-bits klienter både i Vista 64-bit och WinXP 32-bit !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Läste om VirtualBox och den verkar lika knölig att använda som Virtual PC 2007 som jag testat XP Pro i. Just nu kör jag  Win XP Pro i VMware Workstation 6, när jag skriver detta och det funkar som vanligt utan problem. Jag har även testat Vista och det funkar lika kanon som XP.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste om VirtualBox och den verkar lika knölig att använda som Virtual PC 2007 som jag testat XP Pro i. Just nu kör jag  Win XP Pro i VMware Workstation 6, när jag skriver detta och det funkar som vanligt utan problem. Jag har även testat Vista och det funkar lika kanon som XP.  ;D

Vari ligger det knöliga med VirtualPC 2007?

Använder det dagligen, både med Vista och XP som värd och Vista eller XP som gäst i en salig blandning och tycker att det fungerar kanon. Det enda jag saknar är USB-stöd.

/Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gränssnittet är bättre i Workstation och installationerna av OS går snabbare i Workstation. Jag använder alltid ISO-filer när jag installerar och jag tycker bara att det funkar bättre än i Virtual PC 2007, det är bara så.

Allt är ju gratis på internet, så man tar ju det bästa.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...