Gå till innehåll

Genomskinligt aktivitetsfält?


DanneManne

Recommended Posts

Nej, inte med de verktyg som medföljer Vista.

Du har inställningar för färgval med mera under:

Skrivbordet - Anpassa -"Fönsterfärg och utseende" - "Visa färgblandaren..."

Kanske finns något Registerhack på Internet som kan lägga till/förända någon Registernyckel.

Jag letade efter en sådan i Registret men fann endast färgdefinitionerna (inte transparans).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går inte alls. De genomskinliga elementen är .png-filer som inte går att få mer genomskinliga än vad Vista själv kan göra dem. För att nå total genomskinlighet måste du modifiera dessa filer eller rentav ersätta dem. Ska du i sin tur göra detta måste du "hacka" vissa filer i systemet.

Kolla denna länken så hittar du vad du behöver.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=7271.0  Info om byte av tema står längst ner. Finns ingen anledning att själv tillverka, då det mesta redan finns på www.deviantart.com

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Gäst yassin_2999
Hej går det och göra genomskinligt aktivitetsfält i xp? ;D

Om du har programmet StyleXP installerat så kan du ändra på det i 5 olika nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 8 månader senare...
  • 3 veckor senare...
De genomskinliga elementen är .png-filer som inte går att få mer genomskinliga än vad Vista själv kan göra dem. För att nå total genomskinlighet måste du modifiera dessa filer eller rentav ersätta dem. Ska du i sin tur göra detta måste du "hacka" vissa filer i systemet.

Vill bara säga att det förmodligen går att ändra genom något hemmameckat program, men jag vet inget. Klart man kan göra dessa "png-filer" hur genomskinliga man vill, bara att rita dem med lägre alpha-värden. Även Vista kan göra detta om man hittar någon inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De genomskinliga elementen är .png-filer som inte går att få mer genomskinliga än vad Vista själv kan göra dem. För att nå total genomskinlighet måste du modifiera dessa filer eller rentav ersätta dem. Ska du i sin tur göra detta måste du "hacka" vissa filer i systemet.

Vill bara säga att det förmodligen går att ändra genom något hemmameckat program, men jag vet inget. Klart man kan göra dessa "png-filer" hur genomskinliga man vill, bara att rita dem med lägre alpha-värden. Även Vista kan göra detta om man hittar någon inställning.

Just vad jag skriver... att ersätta dem eller modifiera dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just vad jag skriver... att ersätta dem eller modifiera dem...

Jag menar inte att man ska ersätta något, utan att man ska ändra i Vista så de ritas ut med lägre alpha.

Du kan göra alla bilder och all grafik hur genomskinlig du vill genom att sänka alpha.

Nej, det går inte alls. De genomskinliga elementen är .png-filer som inte går att få mer genomskinliga än vad Vista själv kan göra dem.

Vista kan göra dem hur genomskinliga som helst, men frågan är om det finns någon inställning.

Det är absolut inget behöv av att ersätta något, rent teoretiskt. (Men i praktiken är detta kanske det enda valet, om ingen hittar någon form av inställning i Vista)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...