Gå till innehåll

Räcker det med D-Llink DI-604 och Nod32?


Recommended Posts

Jag tycker att det räcker. Med tillägget en brandvägg eller åtminstone använda windows inbyggda.

Program mot malware/spyware vill många ha i bakgrunden hela tiden. Jag skannar hellre datorn med jämna mellanrum, men jag anser mig också ha hyfsad koll på när jag surfar på skumma sidor. En popup/ad blocker till webbläsaren är också bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du konfigurerar routerns brandvägg och har realtidsscanning på nod32 samt är medveten om vad du surfar på bör du vara ganska säker.

Naturligtvis är allt med försiktighet.

Okej.

Det positiva jag har hört om nod32 är att det inte tar så mycke kraft av datorn...

Idag kör ja med Panda 2006 Titanium, det funkar väl, å är på svenska, men går snart ut.

Zonalarm + AVG anrivirus körde jag med förut å var jäkligt nöjd med, å gratis var det oxå.

Ska nog gå tillbaka till ZA, skadar nog inte att kompletera DI-604 med en mjuk-vägg...

Tack för tipsen.

/Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder DI-604 + AVG Antivirus på min gamla dator med Win2000 och det fungerar utmärkt.

Eftersom DI-604 skyddar bara mot inkommande trafik, använde jag den inte i min nya dator eftersom den inbyggda brandväggen i Vista gör vid defaultkonfiguration samma sak. Jag tror dessutom mer på brandväggen i Vista eftersom MS uppdaterar den vid behov medan D-Link kommer nog inte uppdatera mjukvara till DI-604 eftersom det är en gammal produkt. Dessutom ska installationsskivan till DI-604 bara användas på på 2000/XP. Man kan säkert konfigurera DI-604 på 2000/XP och sedan flytta den över till dator med Vista.

När det gäller ZA så har jag använt den i säkert 5 år men gav upp den till slut när den gjorde min gamla dator för seg. Jag har dock inte testat den ihop med Vista.

Jag kommer aldrig mer att återgå till ZA eftersom man får med jämna mellanrum frågor där man ska godkänna utgående trafik utan att med säkerhet veta vad det är som vill ut och varför. Man lär sig till sluta att klicka på JA för annars får man en blank sida i IE  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...