Guest fjamsetramsa Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Bitcomet tycker jag funkar dåligt o andra jag provat verkar ta mkt kraft från datorn..ngr tips eller är det fel på mina inställningar i bitcomet? Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 uTorrent är riktigt bra och drar nästan inget på datorn (Det uttalas ju microTorrent). Det är skrivet i det hederliga C++, till skillnad från tex Azureus som är skrivet i Java. http://utorrent.com/download.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 al6 har helt rätt i det h*n säger. uTorrent fungerar klockrent i Vista. Nu kör jag hellre XP då jag tycker Vista har för mycket brister, men för att hålla oss till ämnet och svara på din fråga så är uTorrent klart bäst tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 uTorrent funkar fint, men även BitLord har fungerat fint under Vista.... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Om du är ny användare rekommenderar jag att du kör med den senaste versionen från början, µTorrent 1.8 Build 7928 Alpha. http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=31998 Mycket mer genomtänkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Provar utorrent nu o det verkar bra änsålänge.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rti Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Om du kör u-torrent ladda ner 1.7.6 för att i 1.7.5 fanns en bugg i den och om iställningar vill du ha fart i den så har du litet tips från mig. På Advanced: * net.low_cpu=( om du har långsammare processor än 2Ghz skall du sätta "true") * net.max_halfopen= 43 * peer.disconnect_inactive_intervall=500 * diskio.sparse_files=true m.v.h. rti ;D ;D ;D Om du nöjd med detta skriv gärna att detta är [LÖST] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 ok..har quad 6600 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Om du nöjd med detta skriv gärna att detta är [LÖST] Jag tror att det är Stenis eller någon annan moderater som skriver detta i rubriken och inte den som har ställt frågan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Om du nöjd med detta skriv gärna att detta är [LÖST] Jag tror att det är Stenis eller någon annan moderater som skriver detta i rubriken och inte den som har ställt frågan. §2.4 Problemet löst När problemet är löst redigerar du också första inlägget i tråden till "[LÖST] ". Löser du problemet själv så skriv även vad du gjorde för att lösa problemet, skriva inte bara "jag löste det själv". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Om du nöjd med detta skriv gärna att detta är [LÖST] Jag tror att det är Stenis eller någon annan moderater som skriver detta i rubriken och inte den som har ställt frågan. §2.4 Problemet löst När problemet är löst redigerar du också första inlägget i tråden till "[LÖST] ". Löser du problemet själv så skriv även vad du gjorde för att lösa problemet, skriva inte bara "jag löste det själv". Stämmer. Jag var snabb i mitt antagande utan att ha läst tillräckligt noga. Man kan ju redigera sina egna inlägg coh då skriva det, tänkte jag inte på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rti Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Om du nöjd med detta skriv gärna att detta är [LÖST] Jag tror att det är Stenis eller någon annan moderater som skriver detta i rubriken och inte den som har ställt frågan. §2.4 Problemet löst När problemet är löst redigerar du också första inlägget i tråden till "[LÖST] ". Löser du problemet själv så skriv även vad du gjorde för att lösa problemet, skriva inte bara "jag löste det själv". Stämmer. Jag var snabb i mitt antagande utan att ha läst tillräckligt noga. Man kan ju redigera sina egna inlägg coh då skriva det, tänkte jag inte på. Hej! Zap det är skönt att ni bryr er. m.v.h. rti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Om du nöjd med detta skriv gärna att detta är [LÖST] Jag tror att det är Stenis eller någon annan moderater som skriver detta i rubriken och inte den som har ställt frågan. Nej, det är trådskaparen (i detta fallet fjamsetramsa som måste editera sitt första inlägg och sätta [LÖST] i rubriken 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiAnKo Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 OPERA!!! (Surfa m OPERA, klicka på TORRENT, välj var du spara den nedladde filen, vänta på nedladdning, klart!) Kan det bli enklare??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 OPERA!!!(Surfa m OPERA, klicka på TORRENT, välj var du spara den nedladde filen, vänta på nedladdning, klart!) Kan det bli enklare??? Hur många torrent-trackers accepterar det??... "uTorrent" funkar överallt! Till och med om man har gått på Bill´s senaste bluff, och kör Vista! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts