Grooge Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Skulle helst slänga hela burken men är tvungen att prioritera annat just nu. Frågan är om det är meningsfullt att uppgradera min processor på 2.66 till 3.0 ? ser gärna förslag på uppgraderings förslag av denna burk. Tacksam för alla förslag. Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Up2 Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Mitt förslag vore om du kunde ge ut lite information om datorn, t.ex. vad det är för typ av moderkort, hur gammal datorn är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 20, 2008 Author Share Posted February 20, 2008 Om du sänker blicken lite så tror jag det mesta finns där ;D om något saknas så skrik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 ...då skriker jag till då ;D Vad är det som får dig att villja uppgradera ? Är det segt vid spel av nyare spel? ATI Radeon 9700pro ==> nVidia 8800GT 512MB ! Är det segt oavsett vad du gör ? P4 (478) 2,66GHz ==> :- nytt moderkort, minne och Intel quad xxxx Är det segt när du kör flera program samtidigt ? 2GB RAM ==> +1GB RAM Är lådan sliten, tråkig och över 5 år ? ==> Sätt ihop en ny dator i sommar och spara till dess. Hjälpte det eller blev du mest förvillad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Svar nej, bara processorn är inte lönt att uppgradera. Det blir precis som föregående talar ganska mycket som behöver bytas ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 20, 2008 Author Share Posted February 20, 2008 Spel kan vi glömma inte min avdelning, däremot kör jag ofta 3-4 program samtidigt oftast olika media program redigering av foto,film,ljud,bränning,uppspelning av dylika,respektive upp-nerladdning av dyl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Okay, Enligt minnesleverantörer så är max minne PC2700 2x1GB... och det har du så det är kört... :-[ Enligt en annan länk så är även 3.0GHZ nästan kört också :-[ http://www.devhardware.com/forums/cpu-over...peed-53363.html Det blir nog till att sätta ihop något annat... Om du har en hyfsad låda och nätaggregat på runt 500W så se dig runt efter en uppgraderingssats. T.ex. http://www.komplett.se/k/kc.aspx?bn=10293 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 20, 2008 Author Share Posted February 20, 2008 Var det jag antog från början, men man vill ju alltid höra expertisen innan beslut. TACK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts