Cacke Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Hej! Jag har köpt en ny hårddisk som var av SATA2 och den krävde att jag skulle ha ett kontroller kort för mitt moderkort var en ASUS P4T533-C och det gick inte att koppla i den direkt så jag köpte ett kontroller kort idag men då kommer 1 nytt problem. Hur installerar man drivrutiner på rätt sätt för när jag startade mitt XP så sökte den fram drivrutiner automatiskt men det verkade bli fel. Jag kan se min nya hd i (Enhetshanteraren) men inte i (Den här Datorn) Hur hittar jag den så jag kan börja använda den nya? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Du måste klicka på nya disken och välja "Initiera" och sedan "Skapa ny partition" och till sist "Formatera enheten". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Hej!Jag har köpt en ny hårddisk som var av SATA2 och den krävde att jag skulle ha ett kontroller kort för mitt moderkort var en ASUS P4T533-C och det gick inte att koppla i den direkt så jag köpte ett kontroller kort idag men då kommer 1 nytt problem. Hur installerar man drivrutiner på rätt sätt för när jag startade mitt XP så sökte den fram drivrutiner automatiskt men det verkade bli fel. Jag kan se min nya hd i (Enhetshanteraren) men inte i (Den här Datorn) Hur hittar jag den så jag kan börja använda den nya? Det fungerar säkert bra med windows drirutiner..... finns det sådana bör man använda dom! För att hitta din disk går du till "Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Datorhantering / Diskhantering"...Där gör du som waxinator beskriver! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts