Gå till innehåll

Hastighetstjuv i routern?


Recommended Posts

Hej

Jag har en dlink di624+ och har jag den ikopplad så får jag inte ut med än 2,6 av 7 för 8 har jag aldrig kommit upp i, är det så att det är den som är för gammal?

Eller vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ta bort skiten, det har jag gjort för länge sedan, så lite mellanhänder som möjligt ska det va när vi fortfarande befinner oss i snåltider vad det gäller detta fula utslitna löjliga ord; bredband.

Snart får jag fiber och vill jag ha TV på samma lina så kapar man naturligtvis av det som levereras, så aldrig får man va glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du skall ha router..... testa gärna mitt tidigare förslag, så kan vi gå vidare efter det!   ;)

Jovisst ska man det...kör själv en 624 och firmwaretipset är nog klockrent.

Men visst stryper den (throughput) men det ska ligga på 6-7 Mbits, med det är ju enbart ett "toktankar" problem  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tord!

Kör du ADSL kan det vara linan till modemet och sedan har vi nätkabeln till routern och även splittern i jacket kan strula om du nu inte kommer upp till godtagbara hastigheter. Men 8 MB ska vara den hastighet som lättast uppnås på dom flesta bolag, det är värre med 24 MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...