Gå till innehåll

Vista växer sig fetare!


Thingleaf

Recommended Posts

Funderar lite om nån vet om MS har nån policy för hur stort Windows får bli egentligen, rent utrymmesmässigt alltså?

Jag menar det dimper ständigt ner nya uppdateringar på WU och hårddiskutrymmet är ju begränsat (om än väldigt stort just nu).

Vad är rimligt, 25% av en 500gb hårddisk eller fyller de bara på tills allt man har på datorn är en enorm Windowskatalog?? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte 12gb som mitt vista home ligger på är så farligt. Jämför man det med ett modernt spel idag man installerar på HDD, så är ju spelet på minst lika många gb. Ju längre in i framtiden vi går så ökar ju mängden filer över stort och därmed också lagringskapaciteten på hårddiskar. Tycker inte en HDD är spec. dyr idag heller så jag kommer nog köpa större hårddisk om jag känner att det börjar bli trångt i alla fall  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt ligger oxå runt 12gb vilket inte heller för mig är en större börda. Funderar mest på själva rimligheten.

Windows är ju i många fall inte en fråga om val utan snarare tvång. Linux i all ära men det är för bökigt för det flesta.

Ett spel väljer jag ju själv att installera och då köper man ju att det tar den plats det vill ha men Windows är ju själva förutsättningen för spelet.

Jag kan ju ofta inte stoppa Windows från att uppdatera sig och om jag gör det ändå så riskerar jag ju annat trubbel. Alltså måste jag ge mitt hårddiskutrymme till Microsoft och bara ta emot.

Så frågan kvarstår: Finns det ett hinder för MS att fylla min hårddisk med Windows? (Nu skulle dom ju aldrig göra det eftersom det vore idiotiskt företagsmässigt men rent teoretiskt!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddiskutrymme idag är ju inget problem. Annat var det på Windows 95/98-tiden där OS:et tog upp i värsta fall halva disken :)

I Vista så tar exempelvis drivrutinerna upp 1,5-2GB vilket är ett mått på hur mycket hårdvara som stöds. Sedan så är det ju en del funktioner och annat som tillkommit vilket gjort att Vista vuxit jämfört med XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft förlorar ju en marknad som potentiellt kan växa sig ganska stor(läs asus eeepc), försök få en trevlig vistaupplevelse på en sån.  ;D

Ska bli intressant att se vad de hittar på för att inte hamna allt för långt efter där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjau vem behöver Vista till en EeePC.... ;D

Det här är ju ett av huvudskälen att XP blir kvar.

http://eeepc.asus.com/global/news03052008.htm

Problemet för oss är ju att vi lever i ett "bananland" med å,ä och ö

i tangentbordet som gör allting så krångligare för marknaden.

Sen är ju 900 klart läcker....  8)

http://gizmodo.com/tag/eeepc-900/

En sån här blir det garanterat.....

Helt klar för Ubuntu 8.04 (lite pillrande) http://wiki.eeeuser.com/getting_ubuntu_8.0..._work_perfectly

Allt om EeePCn

http://www.eeeuser.com/

Slipper man bränna pengar på hårdvara man egentligen inte behöver...  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Windows växer i samma takt som amerikanerna själva... tacka vet jag min Windows-mapp (XP) som bara är 1 GB. Faktum är att min C: är på 5 GB och jag har 3 GB ledigt (om man bortser från växlingsfilen). Så tycker jag att det skall vara - använd inte mer än nödvändigt!

Jag är absolut för en utveckling av bättre hårdvarukapacitet, men jag är inte för en utveckling av nedtyngda system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...