Gå till innehåll

Angående dom olika versionerna av Vista


OlleBull

Recommended Posts

Köper jag Vista Home Premium kan jag då vid installationen välja att installera Vista Ultimate Jag får ju prova i 30 dagar och därefter kan jag fylla på med en licens till Ultimate om jag nu känner så? Frågan kanske är lite banal, men jag vet ju att så funkar det. Ligger alla versioner på vilken som helst av dom boxade systemen, som går att köpa i butik, eller bara på vissa, vilket egentligen var min fråga.

Har testat SP1 på Vista Home Premium virtuellt i VMware och hur länge ska man vänta innan stabiliseringen kommer, dröjer det något dygn, eller tar det lång tid. Vista utan uppdateringar funkar lika bra och stabilt som XP Pro. Vad jag här menar med stabilt är när disken slutar jobba och beter sig normalt och att systemet startar lika snabbt som utan SP1. Vad jag förstått av hur andra upplevt SP1 på Vista så är detta det man måste ha tålamod med och låta ha sin gång.

Vi blir alla drabbade av detta, precis som med SP1 på XP när det kom. Har sett och läst att många företag nu tänker vänta på Windows 7  p.g.a. segheten och program-kompabiliteten i Vista. En förlängning av XP, planeras av Microsoft, läste jag på någon IDG-sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra fråga. Jag är ganska säker på att alla versioner följer med på skivorna som finns att köpa, oavsett vilken version man köper. För att vara hundra vore det bra att verifiera detta med någon som köpt till exempel Vista Home Basic, Premium eller Business.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra fråga. Jag är ganska säker på att alla versioner följer med på skivorna som finns att köpa, oavsett vilken version man köper. För att vara hundra vore det bra att verifiera detta med någon som köpt till exempel Vista Home Basic, Premium eller Business.

Jag köpte en Svensk Vista Ultimate, och ingenstans finns möjlighet att välja vilken version jag vill installera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Vista Ultimate Retail (svensk) och där får man i alla fall välja under installationen vilken version man vill installera, om jag inte minns helt jäkla galet.

Yepp... helt rätt! Samma här. Mitt senaste "Vista-inköp" blev ett Ultimate och visst fick jag valet vilken version jag ville installera... (Svårt val när man betalat dyrt för ett Ultimate... :D) Samma val har jag fått när jag installerat Home Premium Sve Boxed på dotterns burk.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry..... jag gjorde en testinstallation i VPC, och visst har ni rätt! Alla versionerna finns med att välja på! Förstår inte hur jag har kunnat missa det!   ::)

Inte så svårt... ;D

För att snabbt kunna emulera 32-bits Ultimate testmiljö så tankade jag ner en disk som visade sig

vara crackad, och den gav inget sådant val... ;)

P.S. Den fungerar fortfarande med SP1... :-X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så svårt... ;D

För att snabbt kunna emulera 32-bits Ultimate testmiljö så tankade jag ner en disk som visade sig vara crackad,

och den gav inget sådant val... ;)

Nu tror jag ju inte att Dustin säljer crackade versioner "in box"! Inte ens när det handlar om prissänkta kampanjvaror!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...