Adnerzzon Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Jag har problem med min skrivare. Misstänker att dett problem uppstod efter SP1. Jag kan inte längre t.ex skriva ut en kontohändelse/betalning från min bankens Internetsida och inte från andra sidor heller. Funkar för övrigt att skriva ut från t.ex Notepad, Wordpad, Word, Excel etc.... Jag har provat en ominstallation av drivrutiner. Men icke.... Tips någon?? Skrivaren är en HP PSC1110 /Anderzzon Quote
grinders Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Kolla vilken skrivare angetts som standart när du skriver ut från banksidan. I fall de står något annat än ditt skrivarens namn , ändra de i Kontrollpanellen -> Skrivare -> Välj standartskrivare. Quote
si3rra Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Använder du IE eller räven? Vad händer när du klickar på Arkiv -> Skriv ut? fungerar det den vägen? Finns skrivaren där att välja?, provat markera texten och välja Skriv ut -> sen välja "markering"? Quote
Adnerzzon Posted May 4, 2008 Author Posted May 4, 2008 Använder du IE eller räven? Vad händer när du klickar på Arkiv -> Skriv ut? fungerar det den vägen? Finns skrivaren där att välja?, provat markera texten och välja Skriv ut -> sen välja "markering"? Skrivaren är angiven som standard. Har även provat "skriv ut", via både arkiv och högeklick. Men skrivaren reagerar inte. Med räven Firefox har jag inte provat detta ännu. Återkommer om det. /Anderzzon Quote
si3rra Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Detta kan bli spännande, men skulle tro att felet är i IE, kanske prova en återställning av det. Försöker återkomma om jag kommer på något Quote
OlleBull Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Här verkar det ju var drivrutinerna som felar. Hämta via Microsoft update. Jag har gjort det flera gånger. Det är krångligare att installera via den CD-skiva som följer med min HP Laserjet 1300 I Vista hämtas drivrutinerna med automatik smärtfritt när jag testat Vista. Samma gäller för XP, även i Windows 2000 funkar det bäst med automatik. Quote
e-son Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Här verkar det ju var drivrutinerna som felar. Hämta via Microsoft update. Jag har gjort det flera gånger. Det är krångligare att installera via den CD-skiva som följer med min HP Laserjet 1300 I Vista hämtas drivrutinerna med automatik smärtfritt när jag testat Vista. Samma gäller för XP, även i Windows 2000 funkar det bäst med automatik. Dessvärre funkar inte scanner och annat som finns i en "all in one"-skrivare, om man kör med MS-drivers! Man behöver den programvara som medföljer skrivaren! Uppdaterad o passande programvara/driver till den aktuella multiskrivaren hämtas lämpligen på nedanstående länk! http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...duct=90787& Quote
Adnerzzon Posted May 5, 2008 Author Posted May 5, 2008 Har nu provat utskrift via Firefox. Och det funkar utan problem. /Anderzzon Quote
si3rra Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Detta kan bli spännande, men skulle tro att felet är i IE, kanske prova en återställning av det. Citerar mig själv. Du får inget felmeddelande vid utskrift? och ingen "printer" ikon i systray som säger, att det ska finnas en utskrift på väg? Quote
Adnerzzon Posted May 6, 2008 Author Posted May 6, 2008 Detta kan bli spännande, men skulle tro att felet är i IE, kanske prova en återställning av det. Citerar mig själv. Du får inget felmeddelande vid utskrift? och ingen "printer" ikon i systray som säger, att det ska finnas en utskrift på väg? Inga felmeddelande. När jag skriver ut så visar sig "tray"-ikonen, men informationen som ges där är att 0 -doukument är i kö, kan välja "skriv ut" hur många gånger som helst men det står forgarande 0 -dokument i kö. Jag fick ett tips från HP Supporten. Jag har tillfälligt löst det med ett program so heter "HP Smart Web Printing 4.0". Viktigast av allt är i varje fall att jag kan skriva ut sina transaktionern från banken hemsida, och det kan jag nu. Själva huvudproblemet får jag fortsätta titta vidare på.... /Anderzzon Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.