Gå till innehåll

Problem att skriva ut från internetsida med HP-skrivare


Recommended Posts

Jag har problem med min skrivare.

Misstänker att dett problem uppstod efter SP1.

Jag kan inte längre t.ex skriva ut en kontohändelse/betalning från min bankens Internetsida och

inte från andra sidor heller. Funkar för övrigt att skriva ut från t.ex Notepad, Wordpad, Word, Excel etc....

Jag har provat en ominstallation av drivrutiner. Men icke....

Tips någon??

Skrivaren är en HP PSC1110

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vilken skrivare angetts som standart när du skriver ut från banksidan. I fall de står något annat än ditt skrivarens namn , ändra de i Kontrollpanellen -> Skrivare -> Välj standartskrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du IE eller räven?

Vad händer när du klickar på Arkiv -> Skriv ut? fungerar det den vägen?

Finns skrivaren där att välja?, provat markera texten och välja Skriv ut -> sen välja "markering"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du IE eller räven?

Vad händer när du klickar på Arkiv -> Skriv ut? fungerar det den vägen?

Finns skrivaren där att välja?, provat markera texten och välja Skriv ut -> sen välja "markering"?

Skrivaren är angiven som standard.

Har även provat "skriv ut", via både arkiv och högeklick.

Men skrivaren reagerar inte.

Med räven Firefox har jag inte provat detta ännu.

Återkommer om det.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kan bli spännande, men skulle tro att felet är i IE, kanske prova en återställning av det.

Försöker återkomma om jag kommer på något :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här verkar det ju var drivrutinerna som felar. Hämta via Microsoft update. Jag har gjort det flera gånger. Det är krångligare att installera via den CD-skiva som följer med min HP Laserjet 1300 I Vista hämtas drivrutinerna med automatik smärtfritt när jag  testat Vista. Samma gäller för XP, även i Windows 2000 funkar det bäst med automatik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här verkar det ju var drivrutinerna som felar. Hämta via Microsoft update. Jag har gjort det flera gånger. Det är krångligare att installera via den CD-skiva som följer med min HP Laserjet 1300 I Vista hämtas drivrutinerna med automatik smärtfritt när jag  testat Vista. Samma gäller för XP, även i Windows 2000 funkar det bäst med automatik.

Dessvärre funkar inte scanner och annat som finns i en "all in one"-skrivare, om man kör med MS-drivers! Man behöver den programvara som medföljer skrivaren! Uppdaterad o passande programvara/driver till den aktuella multiskrivaren hämtas lämpligen på nedanstående länk!

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...duct=90787&

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kan bli spännande, men skulle tro att felet är i IE, kanske prova en återställning av det.

Citerar mig själv.

Du får inget felmeddelande vid utskrift? och ingen "printer" ikon i systray som säger, att det ska finnas en utskrift på väg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kan bli spännande, men skulle tro att felet är i IE, kanske prova en återställning av det.

Citerar mig själv.

Du får inget felmeddelande vid utskrift? och ingen "printer" ikon i systray som säger, att det ska finnas en utskrift på väg?

Inga felmeddelande. När jag skriver ut så visar sig "tray"-ikonen, men informationen som ges där är att 0 -doukument är i kö,

kan välja "skriv ut" hur många gånger som helst men det står forgarande 0 -dokument i kö.

Jag fick ett tips från HP Supporten. Jag har tillfälligt löst det med ett program so heter "HP Smart Web Printing 4.0".

Viktigast av allt är i varje fall att jag kan skriva ut sina transaktionern från banken hemsida, och det kan jag nu.

Själva huvudproblemet får jag fortsätta titta vidare på....

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...