pTr Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Laddade ner en test version av Office 2007 för att testa lite olika grejor, men ??? ???. (Man fick hitta på en amerikansk adress för att kunna ladda ner filen ) Det är ju helt omöjligt att hitta i menyerna. Går det att ändra i inställningarna så att man får den mer klassiska layouten. Eller lär man sig efter ett tag ??? Quote
Japanmannen Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Det är bara att lära om att gå. Visst lär man sig hitta efter ett teag, men det var enklare förr. Quote
Andreas Stenhall Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Nej, det går inte att ändra till klassiska menyer, detta är dock möjligt med tredjepartsprogram. Man vänjer sig efter ett tag Grejen är den att istället för att tänka efter vilken meny du förut hittade ett kommando på så ska du nu istället tänka på vad det är du vill göra och sedan gå in på rätt flik. Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003. Quote
e-son Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003. Undrar om dom inte har fått dom insamlade uppgifterna, från ganska ologiska människor? ;D Quote
pTr Posted July 4, 2008 Author Posted July 4, 2008 Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003. Undrar om dom inte har fått dom insamlade uppgifterna, från ganska ologiska människor? ;D ha ha ha ha ;D ;D ;D Quote
Guest Naturguiden Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Nej, det går inte att ändra till klassiska menyer, detta är dock möjligt med tredjepartsprogram. Man vänjer sig efter ett tag Grejen är den att istället för att tänka efter vilken meny du förut hittade ett kommando på så ska du nu istället tänka på vad det är du vill göra och sedan gå in på rätt flik. Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003. Har jag läst någonstans att Windows7 Kommer att vara uppbyggt på liknande sätt? Rätta mig om jag har fel För övrigt så har jag inga problem med Office 2007 Tycker bara att det är konstigt att Mac versionen heter Office 2008 Quote
Andreas Stenhall Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Undrar om dom inte har fått dom insamlade uppgifterna, från ganska ologiska människor? ;D Man vet aldrig, vi svenskar lär ju vara endast någon promille av antalet användare de samlat information från Quote
Olivier Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 I början tänkte jag samma sak, men nu har man vant sig. Jag är så trött på de gamla versionerna nu istället. Skolan har Office 2003, har fått svårt för att använda det nu istället. Quote
sten Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Ett sätt är att lägga upp genvägar i verrktygsfältet snabbåtkomst på de kommandon som man har svårt att hitta. Med tiden lär man sig detta gränssnitt, som jag tycker är rätt bra. Quote
Guest Lasseska Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Gillar inte det nya utseendet alls. Jag använder numera OpenOffice istället. Det räcker gott för mina behov. Quote
Dennis86 Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Jag hittar mycket bättre i 2007 än i 2003 och tidigare. Förut fick jag sitta och leta runt i alla möjliga menyer för att hitta vad jag sökte. Nu tycker att allt ligger mycket mer logiskt. Quote
Recommended Posts