Jump to content

Recommended Posts

Posted

Laddade ner en test version av Office 2007 för att testa lite olika grejor, men ??? ???.

(Man fick hitta på en amerikansk adress för att kunna ladda ner filen :()

Det är ju helt omöjligt att hitta i menyerna. Går det att ändra i inställningarna så att man får den mer klassiska layouten.

Eller lär man sig efter ett tag ???

Posted

Nej, det går inte att ändra till klassiska menyer, detta är dock möjligt med tredjepartsprogram. Man vänjer sig efter ett tag :)

Grejen är den att istället för att tänka efter vilken meny du förut hittade ett kommando på så ska du nu istället tänka på vad det är du vill göra och sedan gå in på rätt flik. Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003.

Posted
Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003.

Undrar om dom inte har fått dom insamlade uppgifterna, från ganska ologiska människor?  ;D

Posted

Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003.

Undrar om dom inte har fått dom insamlade uppgifterna, från ganska ologiska människor? ;D

ha ha ha ha  ;D ;D ;D

Guest Naturguiden
Posted
Nej, det går inte att ändra till klassiska menyer, detta är dock möjligt med tredjepartsprogram. Man vänjer sig efter ett tag :)

Grejen är den att istället för att tänka efter vilken meny du förut hittade ett kommando på så ska du nu istället tänka på vad det är du vill göra och sedan gå in på rätt flik. Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003.

Har jag läst någonstans att Windows7 Kommer att vara uppbyggt på liknande sätt?

Rätta mig om jag har fel

För övrigt så har jag inga problem med Office 2007

Tycker bara att det är konstigt att Mac versionen heter Office 2008

Posted

I början tänkte jag samma sak, men nu har man vant sig. Jag är så trött på de gamla versionerna nu istället. Skolan har Office 2003, har fått svårt för att använda det nu istället.

Posted

Ett sätt är att lägga upp genvägar i verrktygsfältet snabbåtkomst på de kommandon som man har svårt att hitta. Med tiden lär man sig detta gränssnitt, som jag tycker är rätt bra.

Guest Lasseska
Posted

Gillar inte det nya utseendet alls. Jag använder numera OpenOffice istället.

Det räcker gott för mina behov.

Posted

Jag hittar mycket bättre i 2007 än i 2003 och tidigare. Förut fick jag sitta och leta runt i alla möjliga menyer för att hitta vad jag sökte. Nu tycker att allt ligger mycket mer logiskt. :)