Gå till innehåll

Hur klarar ni av användargränssnittet i Office 2007?


Recommended Posts

Laddade ner en test version av Office 2007 för att testa lite olika grejor, men ??? ???.

(Man fick hitta på en amerikansk adress för att kunna ladda ner filen :()

Det är ju helt omöjligt att hitta i menyerna. Går det att ändra i inställningarna så att man får den mer klassiska layouten.

Eller lär man sig efter ett tag ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går inte att ändra till klassiska menyer, detta är dock möjligt med tredjepartsprogram. Man vänjer sig efter ett tag :)

Grejen är den att istället för att tänka efter vilken meny du förut hittade ett kommando på så ska du nu istället tänka på vad det är du vill göra och sedan gå in på rätt flik. Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003.

Undrar om dom inte har fått dom insamlade uppgifterna, från ganska ologiska människor?  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003.

Undrar om dom inte har fått dom insamlade uppgifterna, från ganska ologiska människor? ;D

ha ha ha ha  ;D ;D ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Nej, det går inte att ändra till klassiska menyer, detta är dock möjligt med tredjepartsprogram. Man vänjer sig efter ett tag :)

Grejen är den att istället för att tänka efter vilken meny du förut hittade ett kommando på så ska du nu istället tänka på vad det är du vill göra och sedan gå in på rätt flik. Det hela är egentligen ganska logiskt uppbyggt och menyernas uppbyggnad baseras på miljoner insamalde uppgifter från hur folk använt Office 2003.

Har jag läst någonstans att Windows7 Kommer att vara uppbyggt på liknande sätt?

Rätta mig om jag har fel

För övrigt så har jag inga problem med Office 2007

Tycker bara att det är konstigt att Mac versionen heter Office 2008

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt är att lägga upp genvägar i verrktygsfältet snabbåtkomst på de kommandon som man har svårt att hitta. Med tiden lär man sig detta gränssnitt, som jag tycker är rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Gillar inte det nya utseendet alls. Jag använder numera OpenOffice istället.

Det räcker gott för mina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...