Gå till innehåll

[LÖST]Kan jag med något program se de andra datorernas nätverkstrafik?


Recommended Posts

Hallå,

Jag har följande fråga.

Kan jag på något vis, se mina andra datorers nätverkstrafik ut mot internet via något program jag kan använda på "den här" datorn?

Har Bredbandsbolaget 100/10 fiber uppkoppling och en gateway från densamma av okänt märke. Hade jag haft en "router" förstår jag att det möjligen fungerar men på något annat vis borde väl gå?

Tacksam för förslag.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror lite på vad du vill göra...

Du kan alltid skriva loggar i routern som du kan titta i, men jag tror inte att det är möjligt att du kan se t.ex: Kajsa surfar till myspace och pratar med en ful gubbe... utan du får nog nöja dig med ett ipnummer samt portnummer och typ av trafik.

Det finns säkert fler som kan fylla på med information om ämnet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror lite på vad du vill göra...

Du kan alltid skriva loggar i routern som du kan titta i, men jag tror inte att det är möjligt att du kan se t.ex: Kajsa surfar till myspace och pratar med en ful gubbe... utan du får nog nöja dig med ett ipnummer samt portnummer och typ av trafik.

Det finns säkert fler som kan fylla på med information om ämnet...

Jag vill se ip-nummer samt vilken typ av trafik som passerar respektive dator, det är det jag precis tänker på, att Kajsa pratar med Gunnar på MySpace är ointressant i det här läget.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...