nasarf Posted July 7, 2008 Posted July 7, 2008 Hallå, Jag har följande fråga. Kan jag på något vis, se mina andra datorers nätverkstrafik ut mot internet via något program jag kan använda på "den här" datorn? Har Bredbandsbolaget 100/10 fiber uppkoppling och en gateway från densamma av okänt märke. Hade jag haft en "router" förstår jag att det möjligen fungerar men på något annat vis borde väl gå? Tacksam för förslag. xpna Quote
Venoms Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 Det beror lite på vad du vill göra... Du kan alltid skriva loggar i routern som du kan titta i, men jag tror inte att det är möjligt att du kan se t.ex: Kajsa surfar till myspace och pratar med en ful gubbe... utan du får nog nöja dig med ett ipnummer samt portnummer och typ av trafik. Det finns säkert fler som kan fylla på med information om ämnet... Quote
e-son Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 Det finns massor av program som kan kolla nätverkstrafik.... om det nu är det du är ute efter! Här är ett exempel! http://www.bwmonitor.com/ Quote
nasarf Posted July 8, 2008 Author Posted July 8, 2008 Det beror lite på vad du vill göra...Du kan alltid skriva loggar i routern som du kan titta i, men jag tror inte att det är möjligt att du kan se t.ex: Kajsa surfar till myspace och pratar med en ful gubbe... utan du får nog nöja dig med ett ipnummer samt portnummer och typ av trafik. Det finns säkert fler som kan fylla på med information om ämnet... Jag vill se ip-nummer samt vilken typ av trafik som passerar respektive dator, det är det jag precis tänker på, att Kajsa pratar med Gunnar på MySpace är ointressant i det här läget. xpna Quote
Recommended Posts