Gå till innehåll

[LÖST] Windows Installer: Det gick inte att komma åt tjänsten Windows Installer


Joback

Recommended Posts

Jag har följande problem:

Har precis installerat Windows Home Server i en gammaldator och det fungerar klockrent. Till denna har jag två till datorer som är kopplade till en bredbandsrouter. I ena datorn var det inget problem att installera Connection programvaran men i den andra dyker det upp ett meddelande där det står " Det gick inte att komma åt tjänsten Windows Installer. Detta kan hända om Windows Installer inte är korrekt installerat." När jag kontrollerar via "mscofig" så står Windows installer som stoppad och går inte att starta om.

Har någon en bra lösning på detta problem?

Mvh

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar tyvärr inte heller.

Den version som skall passa min dator säger att "Uppdateringen gäller ej denna dator"?

Du måste ju nästan ha laddat ner fel version, om du får ett sådant felmess??

Trodde jag också så jag testade alla versioner till Vista. Resultatet blev det samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tittat i "Lokala tjänster"? Kontrollpanelen / Administarationsverktyg / Tjänster.... där skall Windows Installer ha "Startmetod - Manuellt". Även "Remote Procedure Call (RPC)" måste vara startad (Automatiskt), för att det skall fungera. Du kan ju även kolla så att den överhuvudtaget finns kvar. C:Windowssystem32msiexec

Edit:

Kom att tänka på en sak gällande Windows Installer 4.5, som du inte kunde installera! Det är väl aldrig så att du sitter med Engelskt Vista och svenskt språkpaket? För i så fall funkar det inte att ladda ner direkt från Stenis länk.... då måste du ändra språk först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...