Gå till innehåll

Metallica - Death Magnetic


Jack Bauer

Recommended Posts

Hhmm, svårt detta tydligen...

Om man tycker skivan är dålig= förklara då VAD som är dåligt...

Om man tycker skivan är både bra och dålig= förklara VAD som är bra resp. dåligt.

Om man tycker skivan är bra= förklara VAD som är bra.

T. ex på St.Anger:

Jag tycker låtarna är bra och låter som Metallica skall göra, men det som är dåligt är Lars Ulrich ljud på trummorna som låter klart för mycket.

Det behöver inte vara så mycket man skriver, men helst inte bara "den suger" eller "tycker den är skitdålig". Utveckla gärna lite

Nya försök på Death Magnetic?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hhmm, svårt detta tydligen. Vad Adnerzzon antagligen menar med att "den suger" är väl förmodligen att han tycker hela skivan allmänt är värdelös. Fast det är klart, det går kanske o specificera sig lite nämare vad man menar.

Själv har jag svårt att tro att hela skivan enbart suger. Men alla har sina egna tyck och smak och finns säkert de som tycker hela skivan är värdelös. Ska kolla in skivan själv o återkomma med vad jag anser om den.

Om den suger eller inte  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Hhmm, svårt detta tydligen...

Om man tycker skivan är dålig= förklara då VAD som är dåligt...

Om man tycker skivan är både bra och dålig= förklara VAD som är bra resp. dåligt.

Om man tycker skivan är bra= förklara VAD som är bra.

T. ex på St.Anger:

Jag tycker låtarna är bra och låter som Metallica skall göra, men det som är dåligt är Lars Ulrich ljud på trummorna som låter klart för mycket.

Det behöver inte vara så mycket man skriver, men helst inte bara "den suger" eller "tycker den är skitdålig". Utveckla gärna lite

Nya försök på Death Magnetic?

Jag förklarade väl ganska bra varför jag inte gillade albumet?

Tamt

Vanlig rock helt enkelt, och det har jag hört hur många gånger som helst förut, Inget nyskapande där inte.

Lyssna på Dream Theater om du vill höra skickliga musiker och något nyskapande. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust, gör ett sista försök.

Om man skall kommentera skivan, så vore det trevligt om det inte bara står "tamt"

Dimension X, det finns väl fler än 4 bokstäver på ditt tangentbord? ( tamt )......

Har lyssnat en massa på DT, och  har dem som favoriter med, men nu gällde tråden Metallica´s nya skiva Death Magnetic.

Fler försök till någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Eftersom du tycks ha svårt med att acceptera inte alla tycker att Metallica är ett kanon band så skall jag drista mig till en längre förklaring.

Okey.

Ointressant, standard och likt det mesta man redan hört. Allt går på gamla välkända mönster man redan hört till leda, detta skulle dock vara uthärdligt om det rörde sig om skickliga och utmärkande musiker. Ingen större variation eller intressanta rytmer utöver en helt vanlig konventionell grundrythm, jämför gärna med band som Meshuggah till exempel, eller varför inte Dream Theater. Då snackar vi plötsligt en mängd intressanta synkoper och variationer på grund beatet.

Inga utmärkande eller speciellt skickliga musiker som ens kommer i närheten av de som jag brukar att lyssna på. Jag har personligen aldrig fattat varför Metallica blev så stora. Image? Så, varför man tycker en sån här skiva är bra, är ganska oförståligt för mig, det finns ju inget intressant eller utmärkande att lyssna på, vanlig standard rock utan några utmärkande musiker. Då kunde jag lika gärna lyssna på Tomas Ledin eller Ulf Lundell (sarkastiskt sagt). Och dessa står inte speciellt högt i kurs hos mig heller.

Så här långt har jag inte hört ett enda godkänt album från Metallica.

Så här skall det låta. Mike Portnoy - en av världens bästa trummisar, från Dream Theater.

http://ca.youtube.com/watch?v=uJOAISimY4Q

Mike Portnoy in action

http://ca.youtube.com/watch?v=DEXGSoHsqzY&...feature=related

Så här låter Dream Theater, lite skillnad mot Metallica det. ;)

http://ca.youtube.com/watch?v=-JZMoSYeZ_4&...feature=related

http://ca.youtube.com/watch?v=3zV2UL3iZrA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det är givetvis bara min personliga uppfattning om Metallica, om andra tycker om Metallica så har jag inget att anmärka på det eftersom vi alla har olika smak. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den suger.....

Kan du utveckla mer vad som "suger" med skivan?

Var rädd att det skulle bli sandlåde-diskussion, men jag tänkte chansa.....

De som inte gillar den alls kanske kan låta bli att skriva inlägg?

Är mer intresserad av vad som är bra resp. mindre dåligt med Death Magnetic.

Fler?

Fast måste inte alla få ha sina åsikter?

Om du frågar;  Tänkte höra mer andra här på forumet vad ni tycker om Metallicas nya skiva "Death Magnetic"? och nån tycker skivan suger (tycker den är dålig) så är det inte sandlåde-diskussion utan mer bara en åsikt.

Alla måste ju få tycka till om det här som vad som helst annat, utan att det måste betraktas som sandlåde-diskussion.

Du får göra om din fråga om du inte önskar att om nån tycker den suger så har denne inte rätt o posta inlägg. :)

Tycker de är konstigt mastrad(stavning) och kompimerad på ett sådant sätt

att den efter ett tag blir jobbig att lyssna på.

Och så tycker jag Master Of Puppets och Black Album är det bästa de gjort.

Nu är de FÖR punkiga,gotik eller vad man ska säga...

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Tänkte höra mer andra här på forumet vad ni tycker om Metallicas nya skiva "Death Magnetic"?

Själv tycker jag att den är super, med en bra blandning av lugna och ösiga låtar.

Min favorit såhär långt är "The day that never comes".

Sedan låter den som Metallica gjorde innan Load samt Reload.

Någon som vet när de skall spela i Sverige ???

Läste en artikel idag där det står att de skall spela här på den kommande 2-års turnen 8)

Då blir det öronpropparna på :o

Din favorit till Sverige http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article3540910.ab

Så, nu måste det arbetas lite här. Blev bara tvungen att tipsa lite då jag kom att tänka på denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Bästa låten på plattan är All Nightmare Long, den är helt suverän.  :) Faktiskt är hela albumet riktigt bra, men inget av Metallicas övriga är lika bra som Ride the Lightning IMO.

Så finns ju också Megadeth, dom är ju inte heller helt fel...  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Håller med plun från tidigare inlägg.Man AC/DC finns ju kvar.Kommer dessutom till gbg nästa år.Led Zeppelin och black sabath var ju det bästa som varigt när det gäller hårdrock eller matal.Och även rainbow.Själv har jag alltid gillat stones och pink floyd mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...