Gå till innehåll

Någon guide till en snabbare dator?


Cacke

Recommended Posts

Nu är jag vid deras dator, men hur får man bild hit?

Det är i alla fall 27 processer igång just nu.

jag ska kolla black viper

27 processer låter bra. :) Det finns de som har ytterligare 20 processer att släpa på eller mer!

Om frågan gäller hur du skall bifoga en bild, så klicka på Fler alternativ då du skriver inlägget, och sedan knappen Välj fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 84
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Men ärligt talat..Är det inte bättre att göra en omformatering på den?Om dom inte använder den mer än det du skriver kan det ju inte vara så mycket man behöver spara.Installera sedan program som du fått rekommendationer på här.Och sedan hålla den i trim.Det klart det tar tid,men en dag kommer man i den situationen då man måste.Och samtidigt kan man passa på att sätta in lite mer minne ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok de går inte

Filen du försökt bifoga är för stor. Filer får inte vara större än 128 KB.

Har du tagit en dump av hela skärmbilden? Håll ned Alt då du trycker på Print Screen, så dumpas endast aktivt fönster. Spar sedan som png, gif eller jpg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ska kolla black viper

var har du inaktiverat dom?

När du ställer den frågan så förstår jag att Black Viper kan du hoppa över.

Jag kanske bara rörde till det. Det var inte min mening! ;)

Ser att du redan får kompetent hjälp av andra. Du får följa deras goda råd! ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok de går inte

Filen du försökt bifoga är för stor. Filer får inte vara större än 128 KB.

Har du tagit en dump av hela skärmbilden? Håll ned Alt då du trycker på Print Screen, så dumpas endast aktivt fönster. Spar sedan som png, gif eller jpg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket arbetsminne finns i datorn? Totalt tycks det finnas drygt 600 mb, men är det fysiskt eller fysiskt + virtuellt minne? Tryck på Windows-tangenten + Pause/Break, så ser du mängden fysiskt minne.

Processlistan ser helt okej ut. Det enda som använder mycket minne är Internet Explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok är win 98 bättre?

Windows 98 använder betydligt mindre minne, men jag vet ändå inte om jag vill rekommendera någon att använda det i dag :-

Att fördubbla arbetsminnet kostar endast ett par hundra, och kommer att göra stor skillnad. ;) Den vägen skulle jag gå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har 98... jag satte in min xp för de är den jag kan för det är jag som måste hålla efter den.

Dom vill inte sattsa på datorn mer har dom sagt.

Tänkte fråga en sak.

Vilka säkerhets program ska man använda idag förutom de jag redan har blivit tipsad om av er?

Eller finns det mer?

ok är win 98 bättre?

Windows 98 använder betydligt mindre minne, men jag vet ändå inte om jag vill rekommendera någon att använda det i dag :-

Att fördubbla arbetsminnet kostar endast ett par hundra, och kommer att göra stor skillnad. ;) Den vägen skulle jag gå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga en sak.

Vilka säkerhets program ska man använda idag förutom de jag redan har blivit tipsad om av er?

Eller finns det mer?

SuperAntiSpyware gör ingen skada.

Malwarebytes Anti-Malware har du väl redan läst om här

SpywareBlaster håller en del skräp på avstånd.

Men det är antivirusprogrammet som utgör grundskyddet. Var uppmärksam på att vissa antivirusprogram tar mycket resurser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett reko svensk program "SPAMfighter" på: http://www.spamfighter.com/lang_sv/

,och som jag själv använder på min XP-dator.

/Anderzzon

Ja, det känner jag igen, eftersom gratisversionen lägger till en text i brevet:

Jag använder en gratisversion av SPAMfighter för privata användare.

XXXX spam har blivit blockerade hittills.

Betalande användare har inte detta meddelande i sin e-post.

Hämta gratis SPAMfighter idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som jag förstår, det som JoWa var inne på, det lilla arbetsminnet som är den stora källan till den tröga datorn. Jag kör också W.xp home och använder 412Mb när datorn startar. Öppnar jag Firefox, e-postprogrammet och startar ett dokument i Word så används 495Mb internminne.

Jag har 1 Gb ramminne. Och frågan jag ställer är. Om jag lägger på ytterligare 1Gb internminne kommer det att märkas att datorn blir effektivare då? Eller blir det bara ett onödigt jobb utan märkbar effekt?

Landsfiskalen skrev: C:Windows.

Släng alla blå mappar som heter $NtUninstallKB..... (Ja gissar på att du har dom senaste uppdateringarna och vill inte byta tillbaks?)

Är det ett säkert tips. Jag såg på nåt ställe (hittar inte tillbaka dit igen) att flera av dessa $NtUninstallKB$NtUninstallKB körs.

Törs man ta bort sånt. Eller körs de i onödan?

joWa skrev: Man kan ju också markera Hotfix Avisntallerare i CCleaner (under Filstädning, Windows).

Gör den samma sak?  I så fall kanske det är bättre att låta Ccleaner plocka bort det som är onödigt. Den brukar ju inte röra något som man behöver ha kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 1 Gb ramminne. Och frågan jag ställer är. Om jag lägger på ytterligare 1Gb internminne kommer det att märkas att datorn blir effektivare då? Eller blir det bara ett onödigt jobb utan märkbar effekt?

Skillnaden mellan 1 och 2MB RAM är klart märkbar, vad gäller prestanda... datorn blir betydligt kvickare!

Landsfiskalen skrev: C:Windows.

Släng alla blå mappar som heter $NtUninstallKB..... (Ja gissar på att du har dom senaste uppdateringarna och vill inte byta tillbaks?)

Är det ett säkert tips. Jag såg på nåt ställe (hittar inte tillbaka dit igen) att flera av dessa $NtUninstallKB$NtUninstallKB körs.

Törs man ta bort sånt. Eller körs de i onödan?

Dom blåmarkerade mapparna kan du ta bort ja... om du vill spara diskutrymme (har inget med prestanda att göra)! Det är backupper för installerade windows-uppdateringar, dom behövs endast om du vill avinstallera en uppdatering... något som det väldigt sällan finns anledning till!

joWa skrev: Man kan ju också markera Hotfix Avisntallerare i CCleaner (under Filstädning, Windows).

Gör den samma sak?  I så fall kanske det är bättre att låta Ccleaner plocka bort det som är onödigt. Den brukar ju inte röra något som man behöver ha kvar.

Den gör samma sak ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...