Gå till innehåll

Inga synpunkter eller frågor om Windows 7?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

VirtualBox fr.o.m. v2.0.0 skall ha stöd för 64-bitars guestOS!

Changelog

VirtualBox 2.0.0 (released 2008-09-04)

This version is a major update. The following major new features were added:

64 bits guest support (64 bits host only)

New native Leopard user interface on Mac OS X hosts

The GUI was converted from Qt3 to Qt4 with many visual improvements

New-version notifier

Guest property information interface

Host Interface Networking on Mac OS X hosts

New Host Interface Networking on Solaris hosts

Support for Nested Paging on modern AMD CPUs (major performance gain)

Framework for collecting performance and resource usage data (metrics)

Added SATA asynchronous IO (NCQ: Native Command Queuing) when accessing raw disks/partitions (major performance gain)

Clipboard integration for OS/2 Guests

Created separate SDK component featuring a new Python programming interface on Linux and Solaris hosts

Support for VHD disk images

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag såg det på wikipedia, men det kan fan inte stämma. Jag har versionen för AMD64, jag har startat om, jag har testat flera gånger, jag har Windows Vista 64-bitars.

Kolla bild, inga oklarheter där inte. Bara VMware kvar nu då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att bränna skivan och starta med den; utmärkt! Inga problem alls, så det är ju fel på virtualbox. Jag såg att 64-bitars gäst OS är från version 2.0.0 och jag har 2.0.4 något.. Jag har kollat i alla menyer och hittar inget om cpu eller sådant.

Med andra ord måste det ju vara fel på virtualbox - så jag tror nog jag installerar detta som mitt os istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp 30 dagar utan cd-key. Jag kör det som primär OS och det funkar ypperligt. När de 30 dagarana är slut tänker jag lägga in 64-bitars och provköra det också. (Kör normalt Vista 64)

Jag startade installationen i Vista för att slippa bränna en skiva, det funkade väldigt bra och jag hade nog det färdigt på ca 20-30 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp 30 dagar utan cd-key. Jag kör det som primär OS och det funkar ypperligt. När de 30 dagarana är slut tänker jag lägga in 64-bitars och provköra det också. (Kör normalt Vista 64)

Ni kan ju alltid testa att förlänga provtiden till 90 dagar, med samma metod som man kan förlänga Vistas testperiod. Kommandona finns och fungerar, men använd inte -rearm förän det bara är en dag kvar av dom 30!    ;D

1. Öppna kommandotolken (kör som admin)

2. Byt scriptmodul genom att skriva cscript /h:cscript i prompten och tryck Enter,... vänta på respons! Det kan ta en stund vid varje nytt kommando!

3. Skriver du nu " slmgr ", så får du upp en drös med tillgängliga kommandon, du kan t.ex se hur lång tid du har kvar till aktivering genom att skriva "slmgr -xpr", för att förlänga testperioden med 30 dagar skriver du "slmgr -rearm" och trycker Enter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu det som första OS och det känns väldigt buggigt.

Dock finns där jättemånga positiva saker och man kan bränna iso och img filer direkt!

Dom har faktiskt fixat den där buggen i utforskaren jag snackade om för ett tag sedan, det där med högerklick på enheter och menyn och det där :)

Tänker byta tillbaka till Vista snart för det här känns inte stabilt. Gränssnittet är sjukt buggigt - man har den muspekaren från XP, och fönsterna blinkar och håller på när man startar saker och sådant ;)

Ska testa startprestandan nu.

45 sekunder från bios slut till synligt skrivbord. Det tog 60 sekunder för samma sak på Vista, men då hade jag haft den installationen och bombarderat med smuts i 3 månader - så uppstarten är inte så snabb. Iaf inte än.

Dock är bootbilden mycket snyggare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Det skulle kunna vara så att ni måste aktivera "hw enabled virtualization" eller något i den stilen i BIOS.

För att kunna göra vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft detta nu i några timmar och det känns som att det verkligen har potential att bli bra.

Exakt allt är så fruktansvärt buggigt just nu dock, jag testade att ladda upp lite saker på ftp och då försvann filer jag laddat ner hit och dit och allt känns ostabilt helt enkelt. Men detta är väl snarare ett gott tecken än ett ont, då det betyder att man faktiskt gör om sakerna.

Har inte kunnat bränna isofiler med Windows för jag får error, men det är ett fel med min brännare sedan innan. Så jag laddade upp programmet - isoburn.exe, hoppas jag fått med altl som behövs så man kan testa det i Vista :)

isoburn.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Media Center i Windows 7 är the shit!

Jag har skrivit här många gånger om att jag aldrig kunnat få några kanaler med Media Center för TV utan fått kolla genom andra hemmameckade media center som verkligen sugit. Skulle precis installera vista då jag kom på att jag inte testat Media Center, så jag gick in och tog setup TV och nu så frågade den om jag använde Antenn, Kabel, eller något annat, valde kabel och nästa och NU SÅ hittar den massor av kanaler!

Har alltid velat använda Media Center för mitt TV kort men eftersom det inte fungerat så har jag fått ha riktigt dåliga andra saker med ful grafik och dålig prestanda. Nu jävlar ska vi se TV i Media Center :D

Edit:

Detta fungerar riktigt bra! Mycket bra prestanda i grafiken i Media Center - inget flimmer och ljudet är rätt synkat till bilderna och min fjärrkontroll fungerar utmärkt!

Ahhh... himmelska SD ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att du upplever så mycket buggar jag har kört det på min dator nu i snart 2 dygn och har inte stött på några grafikbuggar.

Den enda bugg som jag stött på är att startknappen inte har svarat någon gång så jag har behövt trycka två gånger. (Start menyn dyker ej upp, men knappen blir intryckt)

Edit: En "bugg" till att rutan för att häva program som blockeras av brandväggen fryser någon sekund när man valt att häva blockering.

Edit2:  Hittade ett blinkande fönster nu. Task Scheduler blinkar och uppför sig allmänt konstigt när man ändrar storlek på fönstret.

Hittade även en väldigt störa sak nämligen att det varken går att sätta datorn i Hibernate eller Sleep. Kan någon bekräfta detta? Edit3: Fungerade 30 minuter senare, frågan är varför det inte fungerade tidigare då datorn bara låste sig (Ingen form av frysning utan skärmen där man måste trycka + skriva in lösen dök upp).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt allting är buggigt; om du sätter en gadget i ett hörn så den snappar fast så kan du inte få bort den igen såvida du inte först drar endast horisontellt / vertikalt. Sjukt störigt jag satt och slet och slet med musen ???

Sen så är det där Aero Snap väldigt buggigt: om man sätter ett fönster i mitten och sen ändrar storleken på fönstret med nedersta, högra hörnet och drar musen till översta vänstra hörnet och drar omkring där så kommer fönstret att "flimmersnappa" fast i det hörnet fram o tillbaka :D

Gadgesten känns som **** fortfarande - man borde kunna låsa dom på skivbordet och göra så dom ligger precis åvanför bakgrunden så alla ikoner och program går över dem. På de viset hade dom varit mer integrerade i bakgrunden och varit mindre störande. Just nu är det som att ha helt vanliga program uppe som du kan råka stänga / flytta / ta musen över osv.

Dessutom så försvinner vissa gadgets helt från skrivbordet när man väljer "visa skrivbordet" - alltså det här med gadgetsarna måste dom fixa mycket bättre. Just nu är dom så idiotiska så en treåring hade gjort dom bättre. Vad tänker dom på? "Hmmm, om användaren vill ha dom på skrivbordet så gör vi att när man tar visa skrivbordet så försvinner dom - men inte alla" finns ingen logik. I Vista försvinner alla inkluside sidebaren och det är ju nästan lika idiotiskt. Gadgetsarna ska ju vara en del av skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...