Gå till innehåll

[LÖST] Datorn måste startas inkopplad till eluttag för att få internet


Recommended Posts

Kan välan vara nån inställning i Nätverket, som gör att den inte ansluter AUTOMATISKT när den går på batteri, för att spara batteri.

Prova att kolla Egenskaperna för den Trådlösa anslutningen.

Eller menar du att du inte ALLS kan ansluta när den går på batteri ??  Men det verkar inte speciellt logiskt.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrrm funderar över det lbl säger.

Kan vara så att nätverkskortet är inställt på "tillåt att nätverkskortet stängs ner för att spara ström".

Var du ändrar detta beror på vilket fabrikat kortet är av. Så jag kan dessvärre inte ge dig en skärmdump över detta.

Gå i vilket fall in på egenskaperna på ditt NIC, och förmodligen "advanced" eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredband: 2 Megabit från Telia Mobil: K530i

I din sig.....

Installerat med "skräpet" som följde med som CD skiva eller hämtat från Sony-Ericsson ?

Trådlöst > Bluetooth.....?

Eller kör du via en router med vanliga trådlösa och kolla drivaren från tillverkaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan välan vara nån inställning i Nätverket, som gör att den inte ansluter AUTOMATISKT när den går på batteri, för att spara batteri.

Prova att kolla Egenskaperna för den Trådlösa anslutningen.

Eller menar du att du inte ALLS kan ansluta när den går på batteri ??  Men det verkar inte speciellt logiskt.

/LbL!

Kan även bero på "Inställningar" under "Energialternativ" i Kontrollpanelen. Kör själv Vista så jag kan inte checka hur det ser ut i XP, om det är det du har.
Standardläget i Energialternativ är "Hög prestanda".

Så här kan man ställa till det (se bild).

Hur fungerar nätverket om du efter uppkoppling återgår till batteridrift ?

Är signalnivån för nätverket hög ?

Hrrm funderar över det lbl säger.

Kan vara så att nätverkskortet är inställt på "tillåt att nätverkskortet stängs ner för att spara ström".

Var du ändrar detta beror på vilket fabrikat kortet är av. Så jag kan dessvärre inte ge dig en skärmdump över detta.

Gå i vilket fall in på egenskaperna på ditt NIC, och förmodligen "advanced" eller liknande.

Ska checka inställningarna. Hittade inte de inställningarna som ni tipsade om innan, men nu gör jag det  :)

Förresten, om jag drar ur sladden efter uppstarten så är internetet kvar.

Jag har full täckning. 5 av 5 streck.

Det är troligen någon inställning

Bredband: 2 Megabit från Telia Mobil: K530i

I din sig.....

Installerat med "skräpet" som följde med som CD skiva eller hämtat från Sony-Ericsson ?

Trådlöst > Bluetooth.....?

Eller kör du via en router med vanliga trådlösa och kolla drivaren från tillverkaren.

Va?  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?  ???

Kolla din egen "sig" .... ;)

Telia mobilt bredband bla bla...

Sony Ericsson skickar till 99,9% med skräp på sina CD skivor...duger oftast som ölunderlägg.

Det kan bli hiskelig oreda när S-Es drivare samt nätverksstack är installerad... ;)

Därför är det viktigt att besöka S-Es support och köra med senaste.

Sedan reda ut den trådlösa drivaren....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?  ???

Kolla din egen "sig" .... ;)

Telia mobilt bredband bla bla...

Sony Ericsson skickar till 99,9% med skräp på sina CD skivor...duger oftast som ölunderlägg.

Det kan bli hiskelig oreda när S-Es drivare samt nätverksstack är installerad... ;)

Därför är det viktigt att besöka S-Es support och köra med senaste.

Sedan reda ut den trådlösa drivaren....

Jag är ledsen plun, men jag hänger inte med.

Jag har inte min mobil kopplad till datorn...

Och så missuppfattar du nog mig när jag skriver "Bredband: 2 Megabit från Telia |skiljt| Mobil: K530i". Det är trådlöst från våran egen router, jag har inte mobilt  ;)

Varför snackar du om trådlösa drivaren när internetet funkar?   ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte min mobil kopplad till datorn...

Och så missuppfattar du nog mig när jag skriver "Bredband: 2 Megabit från Telia |skiljt| Mobil: K530i". Det är trådlöst från våran egen router, jag har inte mobilt  ;)

Varför snackar du om trådlösa drivaren när internetet funkar?   ???

Jo nu har du ändrat...  Om man har Sony Ericsson ihopkok installerat så måste det fixas först men då har du inte det.

Sen måste drivaren kollas för det trådlösa och det är via din burks support plus tillverkaren om det inte funkar.

Det kan även vara BIOS,  kollas hos din support.    Sen kan man mixtra med inställningarna när man vet att drivarna är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...