Gå till innehåll

Windows 7 bygge 6956 är ute för nerladdning


Gäst al6

Recommended Posts

Frågan är om det kommer komma vara möjligt att lägga in en film vid uppstarten nu. Kan det vara en film som spelas upp vid start?

Känns dock som MS skulle kunna göra lite mer av uppstartsbilden typ att den snurrar tills datorn bootat klart och då sätts den ihop till flaggan.

Det är ju det den gör... snurrar runt och sen bildar flaggan... eller hur menar du?

Nja jag menade mer att den kommer upp lite sent snurrar ett varvs ätter ihop sig och sen håller på och "pulserar" till windows laddat klart. Jag önskade något mer lite laddningaktigt än en lite svagt "pulserande" logga.

Någon som har tittat på Performance Index i det nya bygget min processor gick nämligen upp 0,2 och grafikortet ner 0,1-0,3 i förhållande till förra bygget och vista. Hörde att en raptordisk fick en trea så det är väl någon bugg som kommit. Flera som har fått konstiga/ändrade resultat?

Någon som märkt

Aha... tänkte väl det... Själv är jag impad över den nya bootskärmen. Vad mig anbefaller så är det sällan man ser det, då man sätter på datorn och går och gör ngt annat under tiden den startar. Men det är ju jag... ;D

Angående Performance Index så har som sagt min Raptor fått en trea... skumt som tusan. För övrig har allt annat gått upp på datorn, jämfört med Vista. Speciellt mitt grafikkort som låg på max i Vista och även nu i 7:an. Att värdena generellt går upp har säkerligen att göra med att max-index gått upp från 5,9 till 7,9 i Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 109
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Varför inte länka till den "kungliga hofleverantoren"  av diversevaror  ?

http://thepiratebay.org/torrent/4558513/Wi...ild_6956_WinHEC

Mycket enklare... ;)

Jag laddade ner denna och gick fint. Men tog sin lilla tid.

Håller på och installerar det nu. Återkomma efter min första rapport :)

edit:

Nu så är det installerat. Flyter på mycket bra. Mer än förväntat. Har tyvärr inte gått igång ljudet än. (Använder Virtuel PC 2007) och hade samma problem med windows vista när jag testade det.

Snygg boot skärm var det med.

edit2:

Fick nu ljudet fungera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats fått en totalfrysning av dator med den nyaste builden samt att den en gång vägrade gå ned i sleep. Så jag fick bryta strömmen.

Annars har det funkat finn med bara lite snåbuggar.

Angående bakgrundbild på välkomstskärm är det vel bara att testa. MEN skapa en systemåterställningpunkt som du kan gå tillbaka till om något skulle bli knas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Stabilare är kanske fel ordval men taskbaren slutar funka på så vis att man inte kan lägga till nya genvägar...gadgetar försvinner och går inte att få tillbaks utan systemåterställning.. mm... men det va dom viktigaste..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilare är kanske fel ordval men taskbaren slutar funka på så vis att man inte kan lägga till nya genvägar...gadgetar försvinner och går inte att få tillbaks utan systemåterställning.. mm... men det va dom viktigaste..

Ok, då förstår jag. Tyckte det först lät som att 6956 kraschade ständigt :) Men men, man ska ha i åtanke att bygge 6956 aldrig var avsett att komma ut. Det finns en anledning att Microsoft har rejäla tester innan de släpper byggen publikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men borde inte alla senare byggen va bättre?

Nej inte nödvändigtvis. Pre-betan var avsedd att släppas till tusentals med användare på PDC och WinHEC och har därför testats rigoröst. Bygge 6956 har kopierats av en besökare på WinHEC Kina och har aldrig varit ämnat att komma ut till allmänheten och har därför inte testats i samma omfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman, fick ett tips av en vänlig läsare som hade samma problem som du. Han ordnade biffen genom att uppdatera mass storage controller-drivarna!

Öhhh... var hittar jag dom?

Kolla om du också har ett gult frågetecken på "mass storage controller" i enhetshanteraren först och främst. Jag är lite osäker på var jag hittade drivrutinerna till den faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhhh... var hittar jag dom?

Vad är det för dator, märke/modell alt. moderkort?

Moderkortet är ett ASUS P5LD2. När mitt Seven var nyinstallerat så fanns inte en av mina hårddiskar alls i varken Utforskaren eller Enhetshanteraren. Efter Windows Updat installerades bl a en controller och sen kom den fram efter omstart.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderkortet är ett ASUS P5LD2. När mitt Seven var nyinstallerat så fanns inte en av mina hårddiskar alls i varken Utforskaren eller Enhetshanteraren. Efter Windows Updat installerades bl a en controller och sen kom den fram efter omstart.

Leta efter Intel Matrix Storage Manager på http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...