Gå till innehåll

Drivrutiner!?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Jag har installerat Windows 7 Build.6801 på en IBM T42 och en T61, inga problem med drivrutinerna.

Idag installerade jag Build.6956 på T42:an och då rätt som det var så saknades det några drivrutiner. Bland annat till det trådlösa nätverkskortet.

Efter att ha hämtat de saknade drivrutinerna från Lenovos webbsida rullar allt som det ska.

Jag har inte testat på T61 ännu.

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat Windows 7 Build.6801 på en IBM T42 och en T61, inga problem med drivrutinerna.

Idag installerade jag Build.6956 på T42:an och då rätt som det var så saknades det några drivrutiner. Bland annat till det trådlösa nätverkskortet.

Efter att ha hämtat de saknade drivrutinerna från Lenovos webbsida rullar allt som det ska.

Jag har inte testat på T61 ännu.

/Johan

Ja, fast kan man verkligen räkna med 6956 i denna tråden, eftersom den utgåvan inte är officiell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag testade Windows 7 Pre Beta 6801 för ett tag sedan så fanns drivrutinerna till Moderkort, Grafikkort med och även det extra nätverkskortet. Men Ljuddrivrutiner fanns inte med. Så där fick jag av dig Stenis tips att använda Vistas ljuddrivrutiner och det gick bra med dem drivrutinerna.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte installera Realteak ljud tyvärr installeras xp drivar inte vista båda finns i samma mapp.

I 6801 fick jag lov att ha ett konto med samma namn och lösen på server datorn för att installera

nätverksskrivaren. I 6956 gick det att installera skrivaren utan konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min "lek-pc", HP 6720s (bärbar) funkar helt friktionsfritt med 6801. Alla drivrutiner fanns med. Det enda som inte fungerar är min VPN till jobbet (Nortel) och nätverks-USB-hubben (Belkin). Men det kan jag leva utan så länge.

Ska lägga på 6956 när jag kommer hem så får vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vare sig till Vista eller Win7 så finns det Drivisar till Epson Perfection 1250 scanner, skitdåligt, den är inte asgammal...

Klaga hos Epson. Visserligen ser jag att det finns drivare för 32-bitars, http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support...latform=Windows

Personligen skulle jag aldrig mer köpa en produkt från ett sådant klåparföretag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Klaga hos Epson.

Det skulle jag tro tusentals har gjort redan - det fanns ju aldrig ens någon Drivare till x64 XP.

-> Personligen skulle jag aldrig mer köpa en produkt från ett sådant klåparföretag.

Tjaaa, fast å andra sidan har de ju en hel del grejer till bra priser, så ...

Men visst är det jävligt dålig stil, speciellt med tanke på att det antagligen skulle ta max tio min. för nån av deras programmerare att ändra i en Driver för x32.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom finns det inga Drivers, vare sig för Vista eller Win7,  för MS Office Kboard, det bästa tbord som gjorts!

Inte ens för XP 64.

Det har ett Scrollhjul till vänster, så man kan sitta här och läsa trots att man har tandborsten i högerhanden...

Men i Vista 32 kan man åtminstone fuska, och sno TYPE32.EXE från en XP 32 installation...

Men det går ju inte i nån av 64-bitars OSen.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min "lek-pc", HP 6720s (bärbar) funkar helt friktionsfritt med 6801. Alla drivrutiner fanns med. Det enda som inte fungerar är min VPN till jobbet (Nortel) och nätverks-USB-hubben (Belkin). Men det kan jag leva utan så länge.

Ska lägga på 6956 när jag kommer hem så får vi se.

Har nu fått igång även Belkin-hubben, nu med 6956 installerat. Nortel VPN återstår att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Saknar drivers för mitt nätverkskort och för C-MediaCM6501 Audio

Just nu kör jag någon USb historia som gör att det kommer ljud

Men förut har jag haft denna plus c-media att välja på beroende om jag vill köra med mina usb hörlurar eller med 2.1 ljud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar drivers för mitt nätverkskort och för C-MediaCM6501 Audio

Just nu kör jag någon USb historia som gör att det kommer ljud

Men förut har jag haft denna plus c-media att välja på beroende om jag vill köra med mina usb hörlurar eller med 2.1 ljud

Funkar inte Vistadrivarna till DLink nätverkskortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte testat

Först in med drivers sedan in med nätverkskortet

Näää... in med kortet. Starta datorn och W7 kommer försöka installera egna drivrutiner. Funkar inte detta lägger du i skivan och stannar allt vad autostart heter för skivan... i enhetshanteraren letar du upp kortet och väljer "update driver" och peka på var du har skivan(eller om du har vistadrivare nerladdade på hd)... ignorera eventuella varningar och sen installeras dom... borde fungera.

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Har inte testat

Först in med drivers sedan in med nätverkskortet

Näää... in med kortet. Starta datorn och W7 kommer försöka installera egna drivrutiner. Funkar inte detta lägger du i skivan och stannar allt vad autostart heter för skivan... i enhetshanteraren letar du upp kortet och väljer "update driver" och peka på var du har skivan(eller om du har vistadrivare nerladdade på hd)... ignorera eventuella varningar och sen installeras dom... borde fungera.

Mvh // Mange

Testar senare under kvällen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...