Gå till innehåll

Malwarebytes-problem


Recommended Posts

*********************************************

2009-01-04:

Tråden är nu låst.

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Malou

*********************************************

Hej,

Har problem att uppdatera Malwarebytes' Anti-Malware i två datorer. Misslyckas upprepade gånger. Det tog också lång tid att öppna http://www.malwarebytes.org/.

Fler som upplever detta? Har Malwarebytes problem? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Inte enbart problem med att uppdatera programmet. Är även problem med att besöka deras sida.

Så det verkar som att där är ett allmänt fel överlag.

Vi får avvakta ett tag och göra nya försök lite senare  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jupp... bägge uppdateringsadresserna verkar ha problem!

Min erfarenhet också!

Tidigare på eftermiddagen fick jag ned mellan 400 och 500 kb av uppdateringen (från malwarebytes.org), men det tog minst 10 minuter. Sedan var det stopp.

Hoppas att de löser det snart. Nu kan jag inte ens använda programmet. Databasen hittas inte. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft ganska ofta problem att uppdatera från *SecurityWonks.net*, då har jag bytt till Malwarebytes.org och den adressen har hittills funkat (ta i trä).

//Mickilina

Jag också, åtminstone första försöket misslyckas ofta. Trycker jag på Sök efter uppdateringar igen kan det lyckas, som nu, då det lyckades på andra försöket, och version 1506 laddades ned utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem att uppdatera Malwarebytes' Anti-Malware, har försökt ett antal ggr utan att det händer något har dem problem. Får förfrågsn att Databasen lunde inte hittas. Skulle du vilja ladda ner en uppdaterad kopia? Och jag klickar Ja och så kommer det ibland meddelandet Uppdateringen misslyckades. Kotrollera att du är ansluten till internet och att din brandvägg är inställd att tillåta Malwarebytes' Anti-Malware att få åtkomst till internet. Har även fått ett annat felmeddelande se bifogad bild.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MBAM är så populär så att de har svårt att hinna med att få in tillräckligt med servrar. Senaste uppgraderingen var 1 oktober och nu behövs det fler igen. Det är på gång men tar väl ett litet tag till.

Om man stänger av automatisk uppdatering i MBAM så minskar det belastningen på servrarna. Belastningen varierar över dygnet så det kan gå bättre att uppdatera vid en annan tidpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man stänger av automatisk uppdatering i MBAM så minskar det belastningen på servrarna. Belastningen varierar över dygnet så det kan gå bättre att uppdatera vid en annan tidpunkt.

Automatisk uppdatering? ??? Inte i gratisversionen… Undrar vilken tidpunkt som är bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...