Gå till innehåll

Alla klagar på Vista


lufsen69

Recommended Posts

De flesta verkar klaga på något... men några av oss slutar när det inte hjälper att klaga.

Andra har inget att jämföra med (förutom forum statistiken) eller så har de nya starka burkar.

Dessutom ligger Windows 7 runt hörnet som verkar kunna bli det Windows Vista inte blev...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Vista var problematiskt i början är ingen hemligthet och något Microsoft själva erkänt på senare tid. Visst, vissa kanske var lite väl snabba att byta tillbaka till XP men sedan SP1 upplever jag minimalt med problem vad gäller Vista och drivrutiner. Men Vista som varunamn är förlorat och alla sätter sitt hopp till Windows 7 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag aldrig fattat varför man tycker illa om Vista? Jag som programmerare har enorma fördelar av Vista i och med det inbyggda stödet för .NET och massor av andra inbyggda runtimes.

Har dessutom spelat de flesta nya PC spel såsom Crysis och Far Cry 2, utan att ha en NASA-dator.

Dock är det väl lite sant att Vista inte blev så pass bra som det skulle bli, men jag tycker fortfarande att det är mycket bättre än alla sina föregångare. Dock gillar jag mer Windows 7 nu när det börjar bli stabilt.

Peace ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Första gången jag såg Vistas systemkrav så tänkte jag...det är inte sant alltså. Istället för att göra ett snabbt och snålt Windows med små systemkrav, så hade Microsoft gjort precis tvärtom. Ett Windows med rentav löjligt höga systemkrav...och som ändå inte hade bättre prestanda, dvs min befintliga dator blev inte betydligt snabbare och bättre med Vista. Sen kom alla klagomål på både det ena och det andra som inte fungerade bra, eller alls. Då tänkte jag...jag skiter i Vista och kör vidare med XP som har fungerat väldigt bra så här långt.

2 år och 8 månader utan ett enda problem är väl inte dåligt? XP går som ett urverk. ;)

Stenis har rätt i en sak. Varumärket Vista är förknippat med så mycket som inte var bra, det varumärket är något som MS borde undvika i framtiden.

al6

.NET är något som bojkottas här.

.NET känns som, "fast i Microsofts klor", på något sätt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll tråden sansad nu ;)

Allt handlar inte om prestanda, det finns många fler områden att göra förbättringar på och med Vista lyckades Microsoft införa otroligt många viktiga grundläggarna ändringar, till exempel UAC, uppsäkring av tjänster oav. Tyvärr är segheten i Vista som dragit ner hela produkten i skiten, trots att alla funktioner förbättrats och många små förbättringar gjorts överallt.

Windows 7 bjuder på allt detta och mycket mer, fast med bra prestanda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

al6

.NET är något som bojkottas här.

.NET känns som, "fast i Microsofts klor", på något sätt. :D

.NET är en öppen ISO-standard definierad som ISO/IEC 23271:2006. Implementationer finns för Windows, Solaris, Mac OS X, BSD, HP-UX och Linux. Ditt påstående är alltså mycket fel, och jag gillar inte att du hoppar på mig utan att veta vad du pratar om.

Sen att .NET skulle bojkottas "här" förstår jag inte, då du använder det dagligen när du söker på internet. Vad jag tycker är bra med Vista har du inget med att göra, så sluta kasta smuts på saker du inte förstår dig på.

Att jag gillar att Vista har .NET inbyggt så jag inte behöver skicka med extra runtimes har du inget att säga till om.

Låt mig tycka vad jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

al6

.NET är något som bojkottas här.

.NET känns som, "fast i Microsofts klor", på något sätt. :D

.NET är en öppen ISO-standard definierad som ISO/IEC 23271:2006. Implementationer finns för Windows, Solaris, Mac OS X, BSD, HP-UX och Linux. Ditt påstående är alltså mycket fel, och jag gillar inte att du hoppar på mig utan att veta vad du pratar om.

Sen att .NET skulle bojkottas "här" förstår jag inte, då du använder det dagligen när du söker på internet. Vad jag tycker är bra med Vista har du inget med att göra, så sluta kasta **** på saker du inte förstår dig på.

Att jag gillar att Vista har .NET inbyggt så jag inte behöver skicka med extra runtimes har du inget att säga till om.

Låt mig tycka vad jag vill.

Att .NET bojkottas "här" betyder att .NET bojkottas av "mig" på "min dator" "här" alltså. Inte att .NET bojkottas av andra. Så fort något program kräver .NET, så installerar jag helt enkelt inte.

Tänk vad jag struntat i att installera vissa program just för att de kräver .NET. Det är nåt med .NET som gör att det inte känns bra helt enkelt. Visst kan jag ha uppåt väggarna fel, men .NET känns ändå inte bra, för mig.

Om du tycker att .NET är bra, eller någon annan gillar .NET så är detta helt okey för mig, jag bara talade om "min egen" reaktion på .NET :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte mycket om datorer men en sak har jag sett

att forumet är minst lika stort om klagomål på XP som på vista

om då det inte är större på XP så sluta klanka på VISTA som funkar klockrent

Det är precis som det var med XP till en början.

Och Vista funkar fortfarande inte klockrent. Finns en del flaskhalsar fortfarande.

Det jag stör på mig när det gäller Microsoft är releaser som inte är färdiga på långa vägar som släpps

och uppdateras efter hand. När det gäller spelvänlighet så är fortfarande XP bäst.

/Deeman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte mycket om datorer men en sak har jag sett

att forumet är minst lika stort om klagomål på XP som på vista

om då det inte är större på XP så sluta klanka på VISTA som funkar klockrent

Som tur är så är det tillåtet att klaga på Vista! Om många har problem med Vista eller tycker det är dåligt så är det väl ok att klaga! Och bara för att det funkar 100 för dig så betyder det inte att det funkar 100 för andra!

Det man måste komma ihåg så var det massor med problem med XP när det kom men ändå så var det bättre än Win98/Me. När Vista kom så var det inte bättre än Xp. Det fanns massor med problem + att Vista är ett väldigt hårdvarukrävande Os.Inte roligt att byta till ett Os som gör datorn till en sämre fungerande  och tröttare dator.

Och visst är det bra att man får tycka vad man vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada datoranvändare!

Tycker att överskriften är lite missvisande!

Jag har nu med MIN nya/gamla dator, som är 1 år i mars, inte haft några som helst problem med Vistan. Kan det bero på att (ingen reklam) det är en Dell xps 420! Samt att jag har div. prg. som jag rensar med lite ofta. Så vad jag vill säga/skriva, är att jag har då INTE stött på några som helst stora problems...... Lika snabb i uppstart nu som när den levererades.......

Största problemet jag har upptäckt, det är att IE 8:an hänger lite då och då.

Trevlig 13-helg på er alla.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...