Superlight Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Kan jag prova Windows 7 Beta som dyker upp på fredag? Måste man ha Vista för att prova Windows 7? Operativsystem: XP PRO SP3 Processor: Intel Celeron 1.7 ghz Minne: 512 DDR Grafikkort: GeForce 6200 Räcker hårdvarukraven för att köra Windows 7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staken Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Kommer säkert att funka med det där, men du ska ju inte installera ovanpå din XP, utan gör en ren installation på en annan hd. Det är ju bara en tidsbegränsad BETA som dyker upp, och inget som är avsett, eller går, att ha kvar för evigt, och köra som sin 'riktiga' windows. /Staken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Din dator är i klenaste laget så räkna med att det kan gå segt, men det vore intressant att se hur du upplever att det fungerar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted January 8, 2009 Author Share Posted January 8, 2009 Okej.. jag har inte riktigt råd för en ny dator och ett nytt os men ska köpa så småningom så fort jag får pengar. Jag får nog chansa och se hur det går. Man ska kunna väl "dual boota" så att man får välja vilket operativsystem som ska startas? Har bara en hårddisk som är bara 40gb, men hur mycket hårddiskutrymme kräver Windows 7? Det ligger några filmer så jag får radera dom om jag måste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Minumumkravet för 7 är enigt MS 16 GB så inte mindre än det. Jag skulle säga att 20 GB räcker om man har få program. Se till att lägga 7 och XP på två separata partitioner bara så att det blir lätt att ta bort/installera om sedan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 ...Har bara en hårddisk som är bara 40gb, men hur mycket hårddiskutrymme kräver Windows 7? Jag gjorde en virtuell testinstallation (med 1GB RAM) där 8 GB åtgår (varav 2,5 GB till pagefile+hibernate). Därtill kommer utrumme för eventuella program som du vill installera... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Tittade nu och baar min Windows mapp ligger på 9 GB sen tillkommer programmappar och sådan som följer med Windows + pagefile såklart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Verkar segt att hämta 7:an! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Verkar segt att hämta 7:an! En annan skall vänta till klockan 21 i kväll. Hoppas på raketfart i nedladningen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts