Gå till innehåll

Kan jag prova Windows 7?


Superlight

Recommended Posts

Kan jag prova Windows 7 Beta som dyker upp på fredag? Måste man ha Vista för att prova Windows 7?

Operativsystem: XP PRO SP3

Processor: Intel Celeron 1.7 ghz

Minne: 512 DDR

Grafikkort: GeForce 6200

Räcker hårdvarukraven för att köra Windows 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer säkert att funka med det där, men du ska ju inte installera ovanpå din XP, utan gör en ren installation på en annan hd.

Det är ju bara en tidsbegränsad BETA som dyker upp, och inget som är avsett, eller går, att ha kvar för evigt, och köra som sin 'riktiga' windows.

/Staken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.. jag har inte riktigt råd för en ny dator och ett nytt os men ska köpa så småningom så fort jag får pengar.

Jag får nog chansa och se hur det går. Man ska kunna väl "dual boota" så att man får välja vilket operativsystem som ska startas?

Har bara en hårddisk som är bara 40gb, men hur mycket hårddiskutrymme kräver Windows 7? Det ligger några filmer så jag får radera dom om jag måste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minumumkravet för 7 är enigt MS 16 GB så inte mindre än det. Jag skulle säga att 20 GB räcker om man har få program. Se till att lägga 7 och XP på två separata partitioner bara så att det blir lätt att ta bort/installera om sedan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Har bara en hårddisk som är bara 40gb, men hur mycket hårddiskutrymme kräver Windows 7?

Jag gjorde en virtuell testinstallation (med 1GB RAM) där 8 GB åtgår (varav 2,5 GB till pagefile+hibernate).

Därtill kommer utrumme för eventuella program som du vill installera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...