Gå till innehåll

Filöverföring i nätverk


e-son

Recommended Posts

Skulle flytta en mapp på ca: 8GB, mellan stationär Vista och stationär W7, över nätverket! Startade överföringen och gick till sängs. Nästa morgon hade W7 hängt sig efter ungefär halva överföringen... hela systemet fruset alltså! Fanns inget annat att göra än hård omstart! Det har hänt ett par ggr tidigare att själva överföringen har hängt sig, men ej hela systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej visst är nätverksbuggen kvar för stora filer... oftast piratgods... :P

Man kan ju även kolla "detaljer" så ser man den mediokra hastigheten. oavsett löljiga MS-poäng

så hamnar man på 1-2 Mb/s :angry:

Den store Paul Thurrot har ju även konstaterat detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej visst är nätverksbuggen kvar för stora filer... oftast piratgods... :P

Man kan ju även kolla "detaljer" så ser man den mediokra hastigheten. oavsett löljiga MS-poäng

så hamnar man på 1-2 Mb/s :angry:

Den store Paul Thurrot har ju även konstaterat detta...

Överföringshastigheten har jag inga problem med... det rullar på i 10-12Mb/s. Dock hänger sig överföringar titt som tätt. "Systemhänget" har bara hänt en gång... men det är också enda överföringen jag har gjort med så stor mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överföringshastigheten har jag inga problem med... det rullar på i 10-12Mb/s. Dock hänger sig överföringar titt som tätt. "Systemhänget" har bara hänt en gång... men det är också enda överföringen jag har gjort med så stor mapp.

Nej kör jag mot en XP burk så junkar det totalt....

Här är artikeln

http://community.winsupersite.com/blogs/pa...erformance.aspx

Men mindre filer skickas helt OK

Att öppna en film från en nätverksshare mha VLC junkar ur totalt...

Utmaningen här är riktiga testcase som är reperterbara annars går det inte att bugganmäla sådant här.... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej kör jag mot en XP burk så junkar det totalt....

Här är artikeln

http://community.winsupersite.com/blogs/pa...erformance.aspx

Men mindre filer skickas helt OK

Att öppna en film från en nätverksshare mha VLC junkar ur totalt...

Utmaningen här är riktiga testcase som är reperterbara annars går det inte att bugganmäla sådant här.... :blink:

Ok... jag har ingen XP-burk att testa mot, och jag har inte provat att strömma över nätverket heller, däremot tycker jag att både mediacenter och vlc känns instabila i W7.... massa småkrångel liksom, svarar inte eller fryser helt plötsligt, och liknande!

Man får väl bara konstatera att dom behöver jobba en hel del på W7 ännu ett tag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

både mediacenter och vlc känns instabila i W7

Jag kör Nero Home 8 och Wmp och har testat Tversity mot en ps3.

Streamar video och mp3 etc, allt funkar bra förutom att jag bara har ett 54 kort (trådlöst) som gör att video hänger sig någon tiondel av en sekund då och då.

Jag ska försöka med att sätta in en AP vid ps3:an för att se om det blir någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...