Gå till innehåll

JAVA 6 update 11.


Recommended Posts

Hur får man detta att fungera i IE8 & Vista?

Har testat det i samtliga versioner av 8:an men utan att lyckas!

Kan inte verifiera, appletten laddas inte??? :angry:

Har testat att ladda Secunia's Online scan bla. men där kan den inte laddas heller.

(har gjort precis som i Malou's beskrivning om hur man installerar/avinstallerar.)

När jag ska verifiera installationen så kommer bara denna ruta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Vajlent!

Hur får man detta att fungera i IE8 & Vista?

Har testat det i samtliga versioner av 8:an men utan att lyckas!

Eftersom det är en betaversion av IE8 du använder så är det inte så säkert att den fungerar som det sig bör (tyvärr).

Har du provat att ladda ner/installera med en annan webbläsare exempelvis FireFox 3 och därefter försökt att verifiera?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Firefox gick det, man jag har haft problem med dom senaste Java versionerna även i IE7.

Den här auto-update funktionen är ju idiotisk, den tar ju inte bort den gamla versionen utan bara

lägger till en ny.

Detta i alla fall för mig!

Anyway, tack Malou.

Du är alltid en hjälpande hand. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här auto-update funktionen är ju idiotisk, den tar ju inte bort den gamla versionen utan bara lägger till en ny.

Detta i alla fall för mig!

Men det är väl (äntligen) ändrat med Update 11?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är väl (äntligen) ändrat med Update 11?

Inte vad jag märkte i alla fall!

Jag uppdaterade först & då låg den gamla versionen kvar, sen rensade jag sk*en med

både Revo Uninstaller + CCleaner & körde in den på nytt och då funkade det.

Dock kan jag inte validera eller köra typ Secunia Scan då Java vägrar att ladda i IE8 RC.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...
Uppdatering 15 kom i går,

MajorGeeks

Jag hämtade uppdatering 15 från Majoren, men det är fortfarande uppdatering 14 då jag tittar på versionsinformation i Java. Efter installationen gjorde jag också en omstart.

Kan du se om det är samma för dig?

post-591-1249065894_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket!

Det va väl ingen suspekt sida? :) Senaste installerad i alla fall.

Varsågod. :)

Jo, Softpedia är suspekt…, så därifrån bör man endast hämta digitalt signerade filer. :o:D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick något klydd med installationen på min Vista32. Den tog bort den gamla versionen och gav det här felmeddelandet "Det gick inte att extrahera kärnfilerna". Något sådant felmeddelande finns dock inte på Suns hemsida.

Löste det genom att ta bort C:\Program Files\Java katalogen och för säkerhets skull rensa alla tempmappar.

Postar det ifall någon annan skulle råka ut för samma sak. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Java uppdaterades automatiskt idag på min laptop med Vista Buisness. Detta funkar också på mina andra datorer med XP PRo, per automatik, jag vet sen tidigare att jag gjorde detta manuellt. Toppen att ha det automatiskt. Den gamla tas också bort per automatik har jag sett. :D

Tilläggas att det var Java 6 update 15.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte endast uppdateringen som är automatisk. Ett par processer startar också automatiskt med Windows, men kan förstås inaktiveras. Sedan kan man gå till Kontrollpanelen, Java och söka efter uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bra tipset från JoWa att hämta nya uppdateringar till Javan från kontrollpanelen - Java.

Jag kör fortfarande med det lilla programmet JavaRa (portabel) . Även efter det att Javan numera har en egen inbyggd avinstallerare. När jag klickar på Ta bort gamla versioner så hittar den fortfarande grejor!

JavaRa.bmp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde oavsett om du använder 32/64-bitars Windows använda dig av 32-bitars java då det till 99% alltid är 32-bitars IE du surfar med. Ta bort alla gamla java installationer och ladda ner senaste från java.com så borde det fungera.

Problemet är med alla sanorlikhet redan löst men det skadar inte att svara ändå. Det kanske kan hjälpa andra som har samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Jag kan inte uppdatera senaste java 6 uppd. 17 (6.0.170.0.) Det står "Det gick inte att extrahera kärnfilerna" jag har vista, har provat i IE och i senaste Firefox, har provat att starta om datorn,vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har du laddat ned offline-versionen? Rekommenderas.

Testa att avinstallera Java (alla versioner om du har flera) och installera den senaste.

Jo har testat med offline-ver. ska prova att avinst. jag har inte behövt att avinst. Java tidigare men men måste kanske prova det nu då, tack så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick något klydd med installationen på min Vista32. Den tog bort den gamla versionen och gav det här felmeddelandet "Det gick inte att extrahera kärnfilerna". Något sådant felmeddelande finns dock inte på Suns hemsida.

Löste det genom att ta bort C:\Program Files\Java katalogen och för säkerhets skull rensa alla tempmappar.

Postar det ifall någon annan skulle råka ut för samma sak. :)

Ursäkta en idiot som mig, precis samma felmeddelande fick jag me, jag tog bort java från "Program- avinstalera ett program" så nu har jag inget java alls,,,du skriver att du gick in i "C:\Program Files\Java katalogen och för säkerhets skull rensa alla tempmappar." ska jag ta bort allt där det står java på,? vad står det i undermapparna som jag ska ta bort, står det Java eller även förkortningar för Java,? i så fall vad står det då,? jag vet inte ens vad tempmappar är för något!!

Som du förstår så har jag inte lyckats att ladda ner någon ny version

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande mapp tog jag bort:

C:\Program Files\Java

då försvinner alla undermappar till mappen Java också.

Tempmappen rensade jag så här:

Öppna Internet Explorer eller Windows Explorer

Skriv %temp% i adressfältet och tryck på Enter

Nu för du upp din tempmapp

Välj Redigera -> Markera alla och radera dom markerade filerna

Nu borde det gå att installera Java igen.

:)

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...