lbl Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 http://www.gigapansystems.com/ Panorera och Zomma in/ut på vänstersidan om bilden. /LbL! Quote
nasarf Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 http://www.gigapansystems.com/Panorera och Zomma in/ut på vänstersidan om bilden. /LbL! Hänger inte med... förklara? hälsn Quote
JoWa Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 Och jag som var nöjd med 10 mp-bilderna från min digitalkamera. Känns ju rätt futtigt… Quote
lbl Posted January 31, 2009 Author Posted January 31, 2009 -< Hänger inte med... förklara? Har du ens TITTAT på bilden ... ?? Då kan du inte ha undgått att sett reglagen till vänster, med plus och minustecken. Sen kan du ju dra o klicka INUTI bilden oxå, du får väl prova lite själv. /LbL! Quote
lbl Posted January 31, 2009 Author Posted January 31, 2009 -> jag som var nöjd med 10 mp-bilderna från min digitalkamera Ja, snacka om att man kunde zoooooooma in på folks ansikten, och det hur långt ut i publikhavet som helst praktiskt taget. Alla är registrerade för tid och evighet ... /LbL! Quote
nasarf Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 Det var ju inget spec med att kunna zooma i bilden. Lättroat. Quote
JoWa Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 Det var ju inget spec med att kunna zooma i bilden. Lättroat. Lättroade människor är gladare… Quote
lbl Posted January 31, 2009 Author Posted January 31, 2009 -< Det var ju inget spec med att kunna zooma i bilden. Lättroat. Nähä du.. Du la inte märke till hur STOOOOOOOOOOOOOR bilden var, men ÄNDÅ kunde du zoooooma in tiotusentals ENSKILDA människors ANSIKTEN, TROTS att du även kunde SE hundratusentals människor, i SAMMA BILD! /LbL! Quote
LionKing Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 Tror det är dags att köpa en ny kamera. Quote
lbl Posted January 31, 2009 Author Posted January 31, 2009 -< Tror det är dags att köpa en ny kamera. Ja, fast den där bilden är ju ändå sammansatt av vet_inte_hur_många delbilder, så riktigt 'sann' är den ju inte ... /LbL! Quote
plun Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 -< Tror det är dags att köpa en ny kamera.Ja, fast den där bilden är ju ändå sammansatt av vet_inte_hur_många delbilder, så riktigt 'sann' är den ju inte ... Hitta.se har ett liknande jättepussel med bilder över Stockholm.... http://www.hitta.se/Gatubild/ Quote
lbl Posted January 31, 2009 Author Posted January 31, 2009 -> Hitta.se har ett liknande jättepussel med bilder över Stockholm.... PHAN vad Tufft! Man kan stå en meter från min port! /LBL! Quote
plun Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 Det finns en del i Google Earth också. Yup men Sverige är ett bananland för google pga svenska lantmäteriets prissättning. Nu är Google delägare i en ny satellit som ska fota jordklotet så då behöver man inte köpa av någon.... Sen kan man hacka Google Earth så man får Eniros upplösning. Eniro har ju också riktiga 3D bilder... http://kartor.eniro.se/ >>>> UTSIKT >>> alla större städer är med Quote
plun Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 -> Hitta.se har ett liknande jättepussel med bilder över Stockholm....PHAN vad Tufft! Man kan stå en meter från min port! Yup... och många foton är det.... Klart häftigt...! Quote
JoWa Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 plun, Jag tänkte på panoramabilderna som finns på vissa ställen. Gå till t.ex. Förbjudna staden och klicka på g (gigapan)! Quote
plun Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 plun,Jag tänkte på panoramorna som finns på vissa ställen. Gå till t.ex. Förbjudna staden och klicka på g (gigapan)! Okidok.... live.maps har också liknande men sämre förutom i USA samt större länder. Quote
Guest al6 Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 -< Hänger inte med... förklara?Har du ens TITTAT på bilden ... ?? Då kan du inte ha undgått att sett reglagen till vänster, med plus och minustecken. Sen kan du ju dra o klicka INUTI bilden oxå, du får väl prova lite själv. /LbL! Bra svar! Man behöver knappast vara datorkunnig för att kunna lista ut vad plus och minus står för, det är väl ändå IQ. Quote
Recommended Posts